• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردارارومیه تاکید کرد: باغ رضوان ارومیه نیاز به توسعه دارد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردارارومیه تاکید کرد: باغ رضوان ارومیه نیاز به توسعه دارد

به گزارش روابط عمومی شواری اسلامی شهر ارومیه ؛ محمد حضرت پور، شهردار ارومیه  در جلسه طرح توسعه باغ رضوان ارومیه با بیا ن اینکه باغ رضوان ارومیه نیاز به توسعه  دارد  که پس از طی مراحل قانونی و رفع معرضات گسترش می‌یابد.

وی افزود: از سال 86 هشدار داده شده بود که ظرفیت باغ رضوان ارومیه در حال تکمیل بوده و نیازمند توسعه است.

شهردار ارومیه گفت: در این باره شهرداری ارومیه به هر بهایی دست به توسعه آن نمی‌زند بلکه پس از طی مراحل قانونی و رفع معارضات محدوده آن را گسترش می‌دهد چون شورای شهر و شهرداری ارومیه به دنبال تعرض و ضایع کردن حق کسی نیست و حاضر است زمین‌های کشاورزان روستای قره حسنلو را که در نزدیکی باغ رضوان قرار دارد را به بهای مناسبی خریداری کند.

در این جلسه حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: باید رضایت کشاورزان برای خرید زمین‌های روستای قره‌حسنلو گرفته شود چون اگر پس از دفن میت معلوم شود که زمین غصبی بوده، دفن مرده در آن زمین حرام است.

وی افزود: در شهرستان خوی قبرستان‌ها دو طبقه هستند درحالی که در ارومیه نیز ساختن قبرهای دو طبقه به تصویب رسیده اما عملیاتی نمی‌شود.

در ادامه رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست افزود: با ابراز نگرانی از اینکه محل دفن اموات در باغ رضوان ارومیه به حد اشباع رسیده و شاید تا آخر امسال پاسخگو باشد، اظهار داشت: در این باره 200 هکتار از زمین‌های روستای قره‌حسنلوی ارومیه از زارعان گرفته شده و 70 درصد پول آن نیز پرداخت شده است.

محمد ستارپور افزود: اداره منابع طبیعی تنها 15 هکتار در آنجا زمین داشته و بقیه از آن کشاورزان این روستا است.

در این جلسه عضو کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه براساس اعلام اداره کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی، هیچ زمینی به توسعه آرامستان واگذار نشده است تصریح کرد: در این زمینه زمین‌های اسلام‌آباد به آرامستان واگذار شده بود در حالی که مردم در آن مناطق خانه‌سازی کرده‌اند.

علی بهروش گفت: باید مشکل آرامستان ارومیه و کشاورزان منطقه حسنلوی ارومیه حل شود تا همه به حق خود برسند و در این باره باید زارعان با شند و مدارک که در دست دارند  ثابت کنند که زمین‌های اطراف باغ رضوان به آنها تعلق داشته و می‌توانند در آن کشاورزی کنند.

سید هادی ذاکر، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه با تاکید بر اینکه اگر مشکل توسعه باغ رضوان حل نشود فاجعه‌ به بار می آید، تصریح کرد: باید این مشکل را یک خطر ملی احساس کرده و برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی گفت: اگر حتی 200 هکتار زمین نیز به باغ رضوان ارومیه اضافه شود مشکل حل نمی‌شود بنابراین اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی باید بدانند که این خطری است که آنها را تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری  شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: باید شورای شهر و شهرداری ارومیه در نامه‌ای به استاندار آذربایجان‌غربی، وی را از خطرات این معضل آگاه کرده و از قربانعلی سعادت بخواهد که با تشکیل تیم کارشناسی این مشکل را رفع کند چون در غیر این صورت پس از دو سال باید به دنبال جابه جایی باغ رضوان ارومیه باشیم.

Print
1035 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان