• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهرداری ارومیه به مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور متصل شد/ارتقا کیفیت سرویس های خدمات الکترونیکی با اخذ مجوز اتصال به درگاه GSB
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهرداری ارومیه به مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور متصل شد/ارتقا کیفیت سرویس های خدمات الکترونیکی با اخذ مجوز اتصال به درگاه GSB

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه:

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور اظهار کرد: به منظور تبادل اطلاعات بین دستگاهی، شهرداری ارومیه از طریق بستر GSB  به مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور (NİX) متصل شد.
وی افزود: این موضوع در راستای استفاده از بانک های اطلاعاتی سایر ارگان ها و سرویس های دولت الکترونیک مانند احراز هویت، شاهکار، لوکیشن آتش نشانی و  همچنین استعلامات بین دستگاهی که نقش مهمی در بهبود کیفیت ارایه سرویس های خدمات الکترونیکی شهرداری ارومیه خواهد داشت.
به گفته رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه هم اکنون شهرداری ارومیه جز معدود شهرداری های کشور است که پس از پیگیری های مکرر  و بعد از فراهم شدن زیرساختهای لازم و استانداردسازی های مربوطه موفق به کسب مجوز اتصال به درگاه GSB از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.
اسدپور ادامه داد: این فرآیند موجب ارایه سرویس های بهینه به شهروندان و عدم دریافت مدارک هویتی از ارباب رجوع و رفع نواقص برخی از بانک های اطلاعاتی شهرداری ارومیه خواهد شد که در نتیجه  منجر به یکپارچه سازی دیتا و خدمات می شود .
وی تصریح کرد: اقدامات و هماهنگی های انجام شده گام بزرگ شهرداری ارومیه در راستای دولت و شهرداری الکترونیک است و موجب رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان از ارائه خدمات مربوطه شده و سبب بازگشت سرمایه اجتماعی از طریق افزایش رضایتمندی عمومی خواهد شد.
شایان ذکر است، GSB در حقیقت بستر مشترکی است که در آن برای تسهیل تبادل اطلاعات ناهمگون دولت، سیستم‌های واسط نرم افزاری و سخت افزاری با ساختار یکپارچه طراحی شده است تا رد و بدل اطلاعات میان سازمانهای دولتی به صورت امن و در حداقل زمان ممکن انجام گیرد. بستر گذرگاه GSB منفصل از اینترنت می‌باشد و شبکه‌های اختصاصی تمام سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان این بستر نیز می بایست منفصل از اینترنت باشند .

Print
171 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان