• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهرداری ها با نبود درآمد پایدار مواجه هستند/مدیریت پسماند نیازمند یاری دولت
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهرداری ها با نبود درآمد پایدار مواجه هستند/مدیریت پسماند نیازمند یاری دولت

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور در نشست شهرداران شهرهای استان آذربایجان غربی در محل سالن جلسات استانداری بیان کرد: شهرداری ها با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می کنند و این مشکلات مختص امروز و فردا نیست و از گذشته به ارث رسیده است .
وی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز، عنوان کرد: 34 درصد شهر ارومیه را ساخت و سازهای غیر مجاز؛ املاک قولنامه ای تشکیل داده است .
شهردار ارومیه با بیان اینکه طی 40 سال انقلاب اسلامی فقط 25 درصد از طرح جامع و طرح تفصیلی ارومیه تحقق یافته است، افزود: دلیل آن ناکارآمد بودن طرح است؛ طرحی که بدون توجه به مشکلات مطالعه شده است .
وی اظهار کرد: شهرداری در خصوص هزینه کرد زندگی شهری با مقوله ای به نام نبود درآمد پایدار مواجه است. 
حضرت پور بیان کرد: در خصوص پرداخت  حقوق پرسنل شهرداری ارومیه در شش ماهه دوم با یک چالش مواجه می شویم چرا که درآمدها به یک سوم کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان این که شهرداری ارومیه با مقوله ای به نام مدیریت پسماند به ویژه پسماندهای خانگی دسته و پنجه نرم می کنند از مسئولان دستگاه های اجرایی  درخواست کرد که زمینی برای دفن زباله احتصاص دهند  چرا که علی رغم تلاش ها شهرداری  در حوزه دفن پسماند  می خواهند  مرکز دفن زباله را تعطیل کنند اگرچه در صورت جابه جایی و در محل جدید دفن نیز جای اعتراض خواهد بود و باید به مدیریت پسماند نگاه ویژه شود.
به گفته شهردار ارومیه دولت درمدیریت پسماند یاریگر شهرداری باشد که درغیر این صورت شهرداری با مشکلات بی شماری در این حوزه مواجه می شود.
وی بیان کرد:  دولت به بخش حمل و  نقل عمومی  نگاه ویژه شود چرا که بازسازی ها در این حوزه هزینه های سنگینی بر دوش شهرداری تحمیل کرده است.

Print
321 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان