• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار مستقلی برای بافت تاریخی شهر ارومیه انتخاب می کنیم/ نسبت به نسل های آینده نیز مسئول هستیم
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار مستقلی برای بافت تاریخی شهر ارومیه انتخاب می کنیم/ نسبت به نسل های آینده نیز مسئول هستیم

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ارومیه یکی از شهرهای تاریخی کشور و همچنین دارای بافت تاریخی در هسته مرکزی آن است.
وی افزود: این بافت تاریخی هویت شهر ارومیه محسوب می شود و باید احیا شده و برای سالهای آینده حفظ و نیز به منبع درآمدی از طریق جذب گردشگران تبدیل شود.
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با تأکید بر توسعه صنعت گردشگری و بومگردی گفت: بافت های تاریخی در دیگر کشورهای جهان در قالب صنعت گردشگری برنامه ریزی شده و سالانه توریست های بسیاری برای دیدن زیبایی های تاریخی شهرها و محلات آنها رهسپارمی شوند.
خلیل پور با تأکید بر مدیریت ویژه و مستقل بافت تاریخی شهر ارومیه تصریح کرد: برای احیای بافت تاریخی شهر اورمیه باید یک شهردار مستقل انتخاب کنیم تا بافت تاریخی شهر ارومیه احیا و حفظ شود.
وی یادآور شد: این شهردار را می توان از فارغ التحصیلان رشته های تاریخ، هنر و معماری اسلامی و ایرانی انتخاب کرد و از علاقمندان و متخصصان داخلی شهرداری ارومیه در حوزه های مختلف اداری و اجرایی آن استفاده کرده و از ظرفیتهایشان بهره جست.
خلیل پور احیا دروازه های داخل شهر ارومیه را یکی از مهمترین مسائل پیش رو برای مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: همچنین بسیار ضروری است خانه هایی با ارزش معماری و تاریخی قابل توجه برای آیندگان حفظ شوند، چرا که شناسنامه شهر ما در حوزه های معماری و شهرسازی محسوب می شوند.
وی همچنین اشاره ای به بقعه های تاریخی داخل شهر ارومیه کرده و اظهار داشت: چندین امامزاده در داخل شهر اورمیه وجود دارد که ناشناخته مانده اند و باید این امامزاده ها نیز احیا شوند.
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه شهردار بافت تاریخی  از نظرات کارشناسان میراث فرهنگی در راستای احیای بافت تاریخی استفاده کرده و در هماهنگی کامل خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما نسبت به نسل های آینده نیز مسئول هستیم و بافت های تاریخی شهر همانطور که از گذشتگان به ما یادگار مانده اند باید برای آیندگان نیز به طور مطلوب و شایسته حفظ شوند.

Print
258 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان