• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهروندان خونسردی خود را حفظ کنند/رعایت نکات ایمنی هنگام وقوع زلزله
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهروندان خونسردی خود را حفظ کنند/رعایت نکات ایمنی هنگام وقوع زلزله

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه، ابراهیم شاد قوشچی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری ارومیه و بررسی وضعیت شهر پس از زلزله اخیر و آمادگی برای هرگونه خطر احتمالی و پس لرزه ها با اشاره به زلزله چند ساعت اخیر ، بیان کرد: شهروندان در صورت وقوع دوباره زلزله حتما مواردی چون اجتناب از ایستادن کنار پنجره ها ، قفسه های کتاب و وسایل منزل و وسایل قابل‌ سقوط مثل چراغ‌ها، تابلو و آینه‌ های سنگین و رفتن به قسمت های امن ساختمان را رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در محل‌ های امن مانند چهارچوب در، زیر میز، گوشه دیوار و کنار دیوارهای داخلی پناه بگیرید و  هنگام قرار گرفتن در چهارچوب در به در تکیه دهید و با دو دست، چهارچوب مقابل را بگیرید.

شاد قوشچی عنوان کرد:  اگر در طبقه همکف هستید و به در خروجی نزدیک‌ هستید سریع به فضای باز بروید و دور از درختان و ساختمان‌ های بلند پناه بگیرید.

وی افزود: در زمان وقوع زلزله بعلت قطع شدن برق در ساختمان های چند طبقه به هیچ وجه از اسانسور استفاده نکنید.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  شهرداری ارومیه بیان کرد:  اگر هنگام وقوغ زلزله داخل خودرو هستید آن را در محلی دور از ساختمان ها بلند  و سایر موانع متوقف کنید و تا پایان لرزه‌ ها در آن باقی بمانید.

وی یادآور شد: سعی کنید وسایل ضروری چون مواد غذایی خشک، چراغ قوه، رادیو ، دارو و جعبه کمک های اولیه را به صورت پک همراه داشته باشید تا در صورت احتمال وقوع زلزله دچار مشکل نشوید.

 

Print
330 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان