• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهروندان یاریگر شهرداری ارومیه در فصل بارش باشند/ شناسایی 67 نقطه حادثه خیز در زمان بارش ها و ساماندهی آن تا پایان مهرماه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهروندان یاریگر شهرداری ارومیه در فصل بارش باشند/ شناسایی 67 نقطه حادثه خیز در زمان بارش ها و ساماندهی آن تا پایان مهرماه

شهردار ارومیه :

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  محمد حضرت پور  صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به آغاز فصل بارش بیان کرد:   مدیریت شهری ارومیه با آغاز فصل بارش در آماده باش  کامل  خواهد بود اما از شهروندان در خواست داریم  که در زمان بارش ها  یاریگر شهرداری ارومیه باشند .

وی گفت: 800 هزار شهروند  در قالب  800 هزار شهردار،  یاریگر شهرداری ارومیه در فصل بارش باشند به شهروندان توصیه کرد که مسیر هدایت آب های سطحی را جهت جلوگیری از گرفتکی معابر باز کنند  و نقاط احتیاطی را نیز حتما رعایت کنند.

شهردار ارومیه  بیان کرد: شهروندان مسیر دفع آب سطحی را به شبکه های فاضلاب هدایت نکنند چرا که هدایت آب های سطحی به محل شبکه های آب فاضلاب با توجه به اینکه این شبکه ها پاسخگوی هدایت این میزان آب نیست منجر به گرفتگی معابر می شود.

وی با اشاره به شناسایی 67 نقطه حادثه خیز در هنگام بارش ها، عنوان کرد:  67 نقطه حادثه خیز در هنگام بارش ها شناسایی شده است و این نقاط حادثه خیز با هدف جلوگیری از آب گرفتی معابر و ورود آب به منازل تا پایان مهر ماه ساماندهی می شود.

شهردار ارومیه اظهار کرد: 40 هزار از مساکن شهروندان ارومیه طبق مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه  در مقابل حوادث بیمه شده است که این مهم از 8 سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به مشکل موجود در دره صدرا،  بیان کرد:  از آن جایی که انتهای دره صدرا به محل شبکه آب های سطحی وصل می شود،  مدیریت می کنیم که حادثه ای در آنجا ایجاد نشود  و 6 کیلومتر کانال در انتهای دره صدرا احداث شده است که بتوانیم سیلگاه دره صدرا به محل هدایت آب سطحی به صورت زیر زمینی هدایت می شود  وصل کنیم .

حضرت پور با بیان اینکه لایروبی کانال های شهری با هدف دفع آب های سطحی اجرا شده است، عنوان کرد:   تا پایان مهر ماه تمام عملیات عمرانی جهت جلوگیری از بروز حادثه  به اتمام می رسد.

 وی در ادامه با اشاره به ساماندهی ضایعات فروشان در کمربندی خاتم الانبیا و خیابان خرمشهر ، بیان کرد:  فعالیت این ضایعات فروشان  باعث ایجاد جلوه زشت درشهر شده که مقابله این گونه ضایعات فروشان که در برخی موارد باعث ایجاد سد معبر هم می شود کمک رسانه ملی در قالب ارائه یک برنامه فرهنگی را می طلبد که تعرض به حقوق عموم جرم است اگر چه شهرداری با این معضل نیز مقابله می کند .

شهردار ارومیه با بیان اینکه ضایعات فروشان موجود در خیابان خرمشهر به زمینی در خاج از شهر انتقال می یابد،  عنوان کرد: زمین موجود به اتحادیه مربوطه تحویل داده می شود و انتقال آن به محل جدید در جاده اشنویه تا پایان سال جاری  صورت می گیرد.

Print
354 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان