• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: بودجه 94 شهرداری ارومیه بر پایه نگاه فرهنگی بسته می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: بودجه 94 شهرداری ارومیه بر پایه نگاه فرهنگی بسته می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، « مهران حاجیلو» افزود: 100 طرح وبرنامه فرهنگی شامل افتتاح فرهنگسرا، مراکز تفریحی و ورزشی، خیابان مفاخر و فرهیختگان ، پارک مفاخر، قرآن و احیای دوروازه های شهر ارومیه و برنامه های فرهنگی چون برگزاری یادوآره شهدا چون یادواره شهدای بمباران ارومیه، شناسایی یادگاران دوران جنگ تحمیلی و همایش معرفی فرهیختگان علمی و فرهنگی گذشته و معاصر شهرارومیه خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: شهرداری ارومیه تاکنون درامر برگزاری همایش ها ، جشنواره ها و اجرای برنامه های فرهنگی متنوع اقدمات مثبتی را انجام داده است و به وجود این مهم اکنون شهرداری ارومیه و به ویژه شهر با کمبود زیر ساخت های فرهنگی مواجه است

حاجیلو خاطرنشان کرد: شهرارومیه از نبود مراکز تفریحی و گردشگری، خانه های کودک ، کمبود سالن های ورزشی چون استخر و تیراندازی و تنیس ، ایستگاه های ورزشی ، نقاشی و نمایشگاه های عرضه کتاب و نمایشگاه اسناد رسمی رنج می برد که با توجه به این موضاعات بودجه سال 94 شهرداری ارومیه بر پایه نگاه فرهنگی بسته می شود.

وی با بیان اینکه شهرارومیه بدون سرانه فرهنگی است، بیان کرد: سعی شده در بودجه سال 94 با تخصیص بودجه لازم سرانه فرهنگی نیز تعریف شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به وجود مشاهیرعلمی و ادبی در شهر ارومیه ، اظهار کرد: باید در سال 94 با برگزاری همایش ها یی برای معرفی این مشاهیر و مفاخر اقدماتی را انجام داد.

وی بر ساخت فرهنگسرا در محلات مختلف شهر ارومیه تاکید کرد و گفت: با توجه به جمیعت در حال رشد ارومیه و به دنبال آن توسعه شهر ها اقماری برای کاهش ترافیک و آلودگی و کاهش هزینه نیاز به ساخت فرهنگسرار در هر محله است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به حفظ برخی ابنیه های تاریخی داخل شهر چون خانه انصاری و وظایف شورا در حفظ این ابینه، گفت: در سال 94 شورایای سلامی شهر ارومیه سعی در خرید این ابنیه های تاریخی دارد.

 

Print
780 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان