• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

عملیات متعدد عمرانی با هدف ساماندهی آب های سطحی در سطح منطقه 4 در حال اجرا است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

عملیات متعدد عمرانی با هدف ساماندهی آب های سطحی در سطح منطقه 4 در حال اجرا است

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  علی شایگان  بیان کرد:  یکی از مسائل مطرح در توسعه شهری و برنامه‌ ریزی برای آن، موضوع روان‌آب‌های سطحی ناشی از بارش نزولات جوی است که به‌دلیل افزایش سطوح غیرقابل نفوذ یا با نـفوذپذیری کم در شهرها با سرعت بالا و حجم زیاد، سبب آب‌گرفتگی معابر، روان‌شدن سیلاب و بروز خـطرات جبران‌ناپذیر در شهرها می‌شود.
وی ادامه داد:   بنابراین دفع آب‌های سطحی با هدف ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب و درنهایت رفع خسارت‌های احتمالی از مناطق شهری از ضرورت ها است.
شایگان گفت:  در همین راستا با هدف بهسازی و ساماندهی دفع آب‌های سطحی محدوده خیابان شاهرخ آباد، عملیات فاز دوم احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در خیابان  بنی هاشم پشت نمایندگی هپکو آغاز شده است .
وی با بیان این که منطقه 4 به لحاظ موقعیت جغرافیایی در بافت فرسوده و هسته مرکزی  شهر قرار دارد، اظهار کرد:  با توجه به این موضوع و به دلیل تراکم بالا و حجم زیاد تردد که در محدوده است باید با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به اجرای عملیات‌های عمرانی با هدف پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در این منطقه اقدام کرد.
شهردار منطقه4 شهر ارومیه با اشاره به احداث و توسعه کانال فاز دوم ال ارخی،  بیان کرد:  عملیات احداث و توسعه کانال فاز دوم ال ارخی به طول حدود 120متر و با اعتباری بالغ بر800000000 میلیون ریال در حال انجام است.
وی ادامه داد:  با اجرای فاز دوم ال ارخی و افزایش متراژ کانال‌های سرپوشیده و اصلاح شیب جوی‌ها به منظور عدم آب‌ گرفتگی در پیاده‌ روها و حاشیه خیابان از جمله فعالیت‌های قابل توجه در این طرح عمرانی است که اجرای عملیات آن انجام می‌شود.

شایگان تصریح کرد:  اهداف اجرای این پروژه علاوه‌ بر ساماندهی آب‌های سطحی و جلوگیری از آب ‌افتادگی و ارتقای بهداشت محیطی با بازسازی و تبدیل کانال‌های روباز به کانال‌های سرپوشیده، فضای سواره‌رو نیز افزایش یافته که این موضوع ضمن تسهیل در جریان ترافیک این شاه‌ راه مواصلاتی، رضایت مردمی را نیز به همراه داشته است.
وی در پایان تاکید کرد: آنچه مشخص است اقدامات زیربنایی و اصولی برای توسعه زیرساخت‌ها، خدمات‌دهی بهتر به شهروندان و مقابله با حوادث غیرمترقبه در دنیای امروز از پایه‌های پیشرفت و توسعه شهری است که امید است شهرداری با همکاری و مشارکت شهروندان بتواند در ادامه اقدامات یادشده گام‌های اساسی‌تری را در راستای عمران و توسعه شهر بردارد.

Print
261 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان