• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

فاطمیه سند ارزش و هویت دینی ما محسوب می‌شود/کنگره ملی شعر فاطمی در ارومیه با قدرت برنامه های خود را اجرا کند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

فاطمیه سند ارزش و هویت دینی ما محسوب می‌شود/کنگره ملی شعر فاطمی در ارومیه با قدرت برنامه های خود را اجرا کند

شهردار ارومیه:

به گزارش روابط عمومی شورای هیئات مذهبی استان آذربایجان غربی ، محمد حضرت پور در دیدار با اعضای دبیرخانه کنگره ملی شعر فاطمی در آذربایجان غربی که با حضور خانواده فخرالذاکرین مرحوم حاج فیروز زیرک‌کار و رئیس شورای هیئات مذهبی استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: فرارسیدن ایام فاطمیه امسال و تقارن به دلیل شرایط کرونا وضع متفاوتی پیدا کرده و شهر ارومیه در انتظار شور و عزای فاطمی در این شرایط خاص برای تکریم این مناسبت هستند و مدیریت شهری بر این حوزه طبق سال‌های گذشته ورود کرده است.
 وی با اشاره به اینکه در کنار مدیریت شهری تمامی تشکل‌ها و نهادهای مردمی برای اهتمام فضاسازی کوچه به کوچه،منطقه به منطقه و محله به محله حضور پیداکنند، تصریح کرد: علاوه بر مدیریت شهری، تشکل های مردم نهاد فرهنگی و مذهبی از جمله هیات های مذهبی بر این موضوع اهتمام داشته باشند و این روزها که شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری آیین های ملی و مذهبی شده، اما با فضاسازی ها و شهرداری ارومیه آماده است با در اختیار گذاشتن امکانات حمل و نقل با ایجاد حسینیه های سیار در نقاط مختلف شهر و ایجاد برنامه های مجازی به شرایط عزاداری کمک کنند.
 شهردار کلانشهر ارومیه خاطرنشان کرد: فعالان فضای مجازی، صدا و سیما و تشکل های فرهنگی نیز در این خصوص نقش خود را با اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی علاوه بر تبیین واقعیت های زندگی بانوی مظلوم اسلام حضرت فاطمه(سلام الله علیها) حال و هوای مذهبی و شهادت ایجاد کنند.
 وی افزود: توجه به تاکیدات مسئولان ستاد کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای عدم برگزاری مراسم و تجمعات لازم است با مدل های جدید عزاداری و تکریم مناسبت ها انجام شود.
حضرت‌پور با بیان اینکه متناسب با وضعیت شهرستان ها برنامه های شهادت برگزار می شود، تصریح کرد: در مراسمات شهرستان ارومیه که از سوی شهرداری ارومیه برنامه ریزی شده است اجتماعات زیادی نداریم و در قالب کاروان های عزاداری با مشارکت شورای هیئات مذهبی استان آذربایجان غربی در مناطق مختلف شهر در روز شهادت برنامه ها اجرا خواهد شد.
شهردار ارومیه با اشاره به کنگره ملی شعر فاطمی در استان اشاره کرد و گفت: شهرداری ارومیه همانند سال‌های قبل از اجرای برنامه های فرهنگی،دینی و مذهبی حمایت می‌کند و بر این باور است که با اجرای چنین برنامه های بتوانیم رسالت اهل بیت علیهم السلام و شان و مقام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر نسل جوان تبیین شود.
حضرت پور اظهارداشت: ایام فاطمیه سند ارزش و هویت دینی ما محسوب می‌شود و برگزار کنندگان چهارمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی در ارومیه با قدرت و استفاده از تمامی ظرفیت ها برنامه خود را اجرا کنند.

Print
257 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان