• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

فضای شهر ارومیه با عطر بیش از 50 هزار گل داوودی عطر آگین می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

فضای شهر ارومیه با عطر بیش از 50 هزار گل داوودی عطر آگین می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ علی شایگان با بیان این که گل هاي ‌ پاییزه ، مناظر زیبایی در فضای شهری ارومیه ایجاد می کند، اظهار کرد:  امسال فضای شهر ارومیه با عطر بیش از 50 هزار گل داوودی عطر آگین می شود.

وی عنوان کرد: با آغاز فصل پائیز کاشت انبوه گلهای پاییزی به ويژه داوودی در معابر ،میدان ها، بلوار ها و پارکهای شهر به منظور افزایش زیبایی بصری شهری و ایجاد فضایی با نشاط و رنگارنگ در دستور کار سازمان قرار گرفت.

شایگان با اشاره به كاشت گل هاي داوودي در سطح شهر اروميه،  گفت:  این گلها در سطح شهر مناظری بکری را ایجاد می کند  و این سازمان با آماده سازی بستر کشت و انجام عملیات بیل کاری خاک تا عمق 20سانتی متر، حذف کامل علف‌های هرز، استفاده از کودهای ارگانیك و كمپوست گیاهی قبل از کاشت و رعایت اصول طراحی اقدام به کاشت گل‌هایی همچون داوودی  و کلم زینتی کرده است.

وی به مقاومت و سازگاری این گل های  زیبا در شرایط  آب و هوایی شهرارومیه درفصل پاییزاشاره کرد وگفت سعی سازمان براین است تا با کاشت گل های داوودی  دررنگ های مختلف  وسایر گل ها  درفصل پاییز نشاط و سرزندگی را  بین شهروندان ایجاد کند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه از شهروندان درخواست کرد برای حفظ زیبایی سیمای شهر در نگهداری این فضاها با این سازمان همکاری كنند.

 

 

Print
331 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان