• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه: روزانه 400 تن زباله شهری به صورت مکانیزه جمع آوری می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه: روزانه 400 تن زباله شهری به صورت مکانیزه جمع آوری می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «عزیز قال» سرانه تولید زباله درشهرستان  ارومیه را نزدیک 700 گرم  اعلام کرد و گفت: متوسط تولید روزانه زباله در شهرستان  ارومیه 450 تن است.

وی بیان اینکه از ابتدای سال جاری 40 عدد مخزن تفکیک زباله نیز در سطح شهر ارومیه نصب شده بود،  اظهار کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا با هدف جلوگیری از هزینه های اضافی جمع آوری زباله ، حفظ بهداشت محیط زیست، کمک به چرخه بازیافت مواد در شهرداری ارومیه در حال اجرا است.

قال با اشاره به  تنها سایت دفع زباله در 25 کیلومتری شهر ارومیه در نزدیکی روستای نازلو، خاطر نشان کرد:  هم اینک  طرح مطالعاتی تصفیه  شیرابه و لندفیل بهداشتی  در محل دفن زباله  در دست اجرا است.

مدیر عامل سازمان با اشاره به  کارخانه تولید کود آلی و توانایی تفکیک 500 تن زباله در آن و تبدیل به کود کمپوست، اظهار کرد:  هم اینک  این کارخانه بعلت  کمبود اعتبار و نیاز به اعتبار  برای بهره برداری  کامل از آن با توقف عملیات روبرو شده است.

وی افزود:  برای رفع کمبود اعتبار برای راه اندازی کارخانه کمپوست ارومیه از طرف شهردار ارومیه مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار از طریق وام بانک شهر در اختیار بهره بردار قرار خواهد گرفت.

قال با اشاره به روفت و روب معابر شهر ارومیه، گفت: هم اینک رینگ کمربندی ارومیه  به طول 200 کیلومتر توسط شش دستگاه جاروب مکانیکی شست شو می شود.

Print
932 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان