• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مراسم جهانی ساعت زمین در ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مراسم جهانی ساعت زمین در ارومیه

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه اظهار داشت این مراسم در ایران در شش شهر از جمله تهران ، ارومیه ، مشهد ، اصفهان ، اهواز و رشت به طور همزمان برگزار گردیده و راس ساعت 20:30 ( بیست و سی دقیقه ) چراغهای المانهای شهری به مدت یک ساعت خاموش میگردد .

مهرداد سلامتی گفت برگزاری این مراسم به منظور فرهنگ سازی برای کاهش آلاینده های ناشی از سوختهای فسیلی و آلاینده های زیست محیطی در کل دنیا و در یک روز مشخص و راس ساعت 20:30 ( بیست و سی دقیقه ) به وقت محلی هر کشور اجرا گردیده و به مدت یک ساعت چراغ های المانهای شهری ، ساختمانهای دولتی و حتی منازل خاموش می گردد .

مهندس سلامتی افزود این مراسم برای اولین بار در سال 2007 میلادی در سیدنی استرالیا برگزار گردید و پس از آن در کل دنیا نهادینه گشته و توسط سازمانهای مردم نهاد و همـــکاری دستگاه های دولتی خصوصا شهرداری ها بزرگ داشته شده و اجرا میگردد .

مسعود حبشی رضائیه دبیر انجمن کاوشگران جوان زمین ارومیه در ادامه مراسم اظهار داشت به همین منظور ایستگاه نقاشی برای کودکان و جمع آوری امضاء حاضرین در مراسم ذیل طوماری برای ارسال به سازمان ملل متحد پیش بینی گردیده است و به صورت نمادین تعداد 60  شمع و فانوس به نشانه شصت دقیقه خاموشی روشن میگردد و ده ثانیه آخر این شصت دقیقه را با تشکیل حلقه انسانی و شمارش معکوس ، چراغ ها را روشن می کنند.  

در پایان مسعود حبشی افزود این مراسم در کل دنیا با صدور بیانیه ای به اتمام میرسد که این بیانیه به شرح ذیل می باشد .

                   

بیانیه سازمانهای مردم نهاد کلانشهر ارومیه به مناسبت مراسم جهانی ساعت زمین

لزوم توجه و اهمیت به مسئله محیط زیست و نیز حفظ آن امروزه بیش از پیش و بیشتر از سایر مسائلی که انسان با آن دست به گریبان است خود نمایی میکند. با توجه به استفاده انسان از منابع طبیعی کره زمین در جهت فراهم ساختن آسایش مد نظر خود و نیز در راستای نیل به اهداف غالبا خود خواهانه و منفعت طلبانه خویش از هیچ ظلمی در حق طبیعت و محیط زیستی که خود نیز در آن زندگی می کند دریغ نکرده و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ اقدامی فرو گذار نمیکند حتی این مسئله به حدی پیش رفته که دانسته و کاملا آگاهانه دست به این عمل زده و با سرعتی رو به فزونی به سوی نابودی کامل آثاری هرچند قلیل و اندک که از محیط زیست باقی مانده پیش میرود.

امروزه مشارکت سازمانهای مردم نهاد و جوامع محلی سراسر دنیا که بدون هیچ چشم داشت و توقعی و صرفاً در جهت اهداف متعالی زیست محیطی و بشر دوستانه و نیز با دید وسیع و باز به مسائل پیشرو مینگرند در امور فرهنگی و زیست محیطی بسیار ملموس و تاثیرات آن بر عموم مردم و حتی دستگاههای دولتی سراسر جهان مشهود است.

با توجه به شرایط و موقعیت کنونی و لزوم اقدامی عاجل و فوری در این راستا؛ سازمانهای مردم نهاد کلانشهر ارومیه با حمایت کامل خود از طرح جهانی ساعت زمین و با مشارکت در برگزاری این طرح جهانی اعلام میدارند: شرایط کنونی و روند استفاده از منابع طبیعی بسیار نگران کننده بوده و استفاده بی رویه از منابع انرژی های تجدید ناپذیر شرایطی بحرانی برای نسل های آینده را در پی دارد ودر صورت ادامه این روند خطرناک آینده ای تاریک انتظار نسلهای بعدی و فرزندان ما را میکشد.

 استفاده آگاهانه از انرژی ها و تامین انرژی مورد نیاز از منابع جدید،تجدید پذیر و پاک دو راهکار علمی و عملی برای مقابله با شرایط کنونی بوده و مراسمی این چنینی این موضوع را پیوسته به ما خاطر نشان میکند و توجه به مسئله فرهنگ و اصلاح الگوی مصرف هر چه بیشتر اهمیت پیدا میکند.

 



 

 

 

 

Print
1547 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان