• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مراسم سوگواری سومین روز از ماه محرم در نمازخانه شهرداری ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مراسم سوگواری سومین روز از ماه محرم در نمازخانه شهرداری ارومیه برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  در این مراسم سوگواری حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی با اشاره به شرح بیعت نکردن امام حسین (ع) با یزید، اظهار کرد:  گفتند اگر با یزید بیعت کنید دین و آخرت خود را حفظ خواهید کرد اما امام حسین(ع) در برابر این گفته ها جواب داد که پایان اسلام با رهبری یزید و بیعت با آن رقم می خورد.

وی گفت :  چرا واقعه کربلا روی داد و چرا جامعه اسلامی آن زمان  50 سال بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص)  تصمیم به شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش گرفتند بر اینکه امام حسین (ع)  معروف را دوست و منکر را نهی می کرد و ابا عبدالله خواست در آن جامعه امربه معروف و نهی از منکر کند .

وی با بیان اینکه مقوله امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد:  مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما به یک واجب فراموش شده تبدیل شده است.

وی عنوان کرد:  کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا و اینکه امروز ابا عبدالله الحسین(ع) همگان را  همچنان به امر به معروف و نهی از منکر دعوت می کند.

گفتنی ؛ مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) هر روز همراه با اقامه نماز جماعت ظهر تا 8 محرم  در نماز خانه شهرداری ارومیه برگزار می شود.

Print
325 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان