• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ممیزی املاک سطح شهر ارومیه کلید خورد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ممیزی املاک سطح شهر ارومیه کلید خورد

به گزارش مدیریرت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ غلامرضا عدل دوست  اظهار کرد: ممیزی املاک سطح شهر ارومیه در گذشته از طریق شرکت های خصوصی صورت می گرفت که با تاسیس اداره ممیزی املاک شهرداری در سال جاری، شهرداری خود راسا به ممیزی املاک می پردازد .

وی با بیان این که اطلاعات حاصل از ممیزی املاک برای برنامه ریزی های کلان شهری مورد نیاز است، بیان کرد:  ممیزی املاک طبق قانون هر 5 سال یک بار صورت می گیرد و در این ممیزی اطلاعاتی چون عرض معبر، مساحت ملک، زیر بنا، اطلاعات ساختمان و اطلاعات مالکین  جهت تشکیل پرونده ممیزی گردآوری می شود.

عدل دوست اظهار کرد: در این طرح کارکنان شهرداری با ارائه کارت شناسایی عکس دار ممهور به مهر شهرداری با مراجعه به ملک شهروندان اقدام به متراژ و تهیه اطلاعات و تشکیل پرونده ممیزی می کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد مدارکی چون سند مالکیت یا قولنامه، کارت ملی و شناسنامه املاک یا مالکین، پروانه کسب و سند سر قفلی، پروانه و یا پایان کار ساختمانی، قبوض آب، برق و گاز و هرگونه گواهی و اطلاعات دیگر در خصوص ملک جهت رویت و تسهیل در امر ممیزی را در اختیار کارشناسان ممیزی قرار دهند.

قائم مقام شهردار ارومیه ارائه خدمات عمرانی خصوصا آسفالت، لکه گیری، جدول و فضای سبز، کمک به عمران و توسعه و آبادانی و رضایت مندی شهروندان، ارائه خدمات شهری بیشتر از قبیل جمع آوری زباله و تنظیف، جمع بندی آمار و اطلاعات شهری و ارائه به مراجع ذیر صلاح جهت اخذ امتیازات واعتبارات لازم شهری، تامین فضاهای فرهنگی و ایجاد اماکن ورزشی بصورت منطقه ای و حوزه ای، مدیریت بحران حوادث غیر مترقبه و مخاطرات محیطی در جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، فضا سازی شهری و  اصلاح و احداث معابر جدید را از از مزایای ممیزی املاک برشمرد.

وی گفت:  طرح ممیزی املاک سطح شهر با اجرای عملیات ممیزی املاک و مستحدثات واقع در محدوده شهرداری منطقه چهار بصورت پایلوت وارد فاز اجرایی می شود که ممیزی این منطقه یک سال زمان می برد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار ارومیه اظهار کرد: طبق تبصره 3 ماده 4 قانون نوسازی و عمران شهری، مالکین و متصرفین املاک مکلفند در ممیزی اراضی، ساختمان ها و مستحدثات با مامورین ممیزی همکاری کنند وهرگاه از انجام این تکلیف خوداری کنند مامورین ممیزی در مورد اراضی بایر یا بدون حصار با تشخیص علی الراس و در مورد ساختمان ها و باغات و اراضی محصور با اعلام کتبی قبلی و با حضور نماینده دادستان وارد ملک شده اوراق ممیزی را تنظیم خواهند کرد .

Print
442 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان