• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مهار آتش مغازه شارژ کپسول گاز غیر مجاز در اسلام آباد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مهار آتش مغازه شارژ کپسول گاز غیر مجاز در اسلام آباد

 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه؛ در پی تماس های مکرر شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی ارومیه مبنی بر آتش سوزی یک باب مغازه، ستاد فرماندهی راس ساعت 7:38 دقیقه صبح امروز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه شماره 6 را به محل حادثه واقع در اسلام آباد 2 نبش کوچه 69 اعزام کرد.
ابراهیم شاد قوشچی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در این زمینه چنین اظهار داشت: یک باب مغازه غیر مجاز فروش و شارژ کپسول گاز به وسعت تقریبی 40 متر مربع، که مالک در حال پر کردن گاز پیک نیک بود به دلیل نا معلومی دچار حریق شده و شعله های سرکش آتش از در و پنجره های شکسته این مغازه به بیرون زبانه می کشید.
وی افزود: در این مغازه تعداد زیادی کپسول گاز مایع و پیک نیک وجود داشت که تعدادی از این کپسول ها دچار حریق شده بود و به همین دلیل حریق به سرعت در حال گسترش و سرایت به واحد های تجاری همجوار بود.
وی خاطر نشان کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه سریعاً با ایمن سازی محل، قطع جریان برق و گاز و با استفاده از تجهیزات انفرادی، دستگاه تنفسی و کشیدن دو رشته لوله آبرسانی فشار قوی از دو جهت شروع به عملیات شعله زنی کرده و خود را به کانون حریق که در داخل این مغازه بود رساندند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در این مغازه، در حدود 80 عدد انواع سیلندرهای گاز مایع شامل سیلندرهای 11 کیلویی و کپسول های سفری(پیک نیکی) وجود داشت بنابراین خطر انفجار مهیب این سیلندرها، به شدت این مکان را تهدید می کرد، به همین خاطر آتش نشانان در شرایط بسیار خطرناک و در یک عملیات سخت و نفسگیرتوانستند شعله های آتش را در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش کنند.
شاد قوشچی ادامه داد: آتش نشانان پس از انجام عملیات لکه گیری جدا سازی کپسول های سوخته از سالم و اطمینان از عدم برگشت شعله با ارایه توصیه های ایمنی و تحویل محل حادثه به مالک به عملیات خود پایان دادند.

Print
247 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان