• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

میزان جرایم شهرداری در سال آینده 100 درصد افزایش یافت/ضرورت پیگیری جدی شفافیت و سیستمی شدن امور از سوی مدیران
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

میزان جرایم شهرداری در سال آینده 100 درصد افزایش یافت/ضرورت پیگیری جدی شفافیت و سیستمی شدن امور از سوی مدیران

سرپرست شهرداری ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، غلامرضا عدل دوست در جلسه شورای اداری شهرداری ارومیه که با حضور مدیران این شهرداری برگزار شد و در رابطه با حکم سرپرستی خود، اظهار کرد: از حسن اعتماد مجدد شورای اسلامی شهر سپاسگزارم و از تلاش مضاعف پرسنل شهرداری نیز قدردانی می کنم.
وی با تشریح خط مشی شهرداری و اقدامات مدیریت شهری افزود: رسالت اصلی شهرداری خدمات رسانی است و در طی ایام اخیر که شهرداری با چالش و یا بحران روبرو شد کارکنان از هیچگونه تلاشی دریغ نکردند و با همت مضاعف پای کار بودند.
سرپرست شهرداری ارومیه گفت: در حوزه مالی و پرداخت حقوق پرسنل از آقایان اشرفی و کاظمی معاون مالی و اقتصادی و مدیر مالی شهرداری نهایت تشکر و قدردانی خود را ابراز می دارم که نگذاشتند اختلالی به وجود آید.
عدل دوست ادامه داد: خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی های قبلی که از ابتدای سال پیش بینی شده بود، تمامی برنامه ها طبق هدفگذاریها پیش می رود.
وی با انتقاد از وضعیت درآمدی شهرداری ارومیه و پایین بودن میزان مبلغ جرایم و عوارض نسبت به سایر کلانشهرها و حتی شهرهای اطراف کوچکتر تصریح کرد: بسیار ضروری به نظر می رسید که درآمدها در شهرداری ارومیه واقع بینانه و بر اساس وضعیت هزینه ها و معاملات  باشد و در خصوص ماده 100 از اعضا محترم شورای اسلامی شهر تشکر می کنم و جرایم این حوزه از سال بعد اصلاح می شود.
عدل دوست عنوان کرد: جرایم ماده 100 با توجه به اصلاحیه آن از سال بعد حالت بازدارندگی خواهد داشت چرا که جرایم شهرداری تجدیدنظر اساسی شده و ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
وی تأکید کرد: توصیه می کنیم شهروندان هرچه سریعتر، جرایم خود را امسال واریز و نسبت به اخذ پروانه و یا مجوزهای خود اقدام کنند چرا که در سال آینده تعرفه های متفاوت تری را شاهد خواهند بود و در این مورد فرمانداری هم افزایش جرایم را تایید کرده است. 
عدل دوست با اشاره به ارسال بودجه اکثر مناطق و سازمانهای شهرداری جهت بررسی به شورای اسلامی شهر اظهار کرد: بودجه کل شهرداری به موقع در صحن شورا مطرح و بررسی می شود.
وی با بیان اینکه تحولات اخیر نقطه عطف در تاریخ چند دهه گذشته شهرداری است، ادامه داد: در شرایط بسیار استثنایی قرار داریم و اعتماد شهروندان بزرگترین سرمایه شهرداری است و نباید این اعتماد کمرنگ شود.
عدل دوست افزود: افزایش این اعتماد به عملکرد ما بستگی دارد تا فضا را به سمتی ببریم که شهروندان خود را همچنان سهیم در امور شهر بدانند، چرا که مدیریت شهر بدون مشارکت شهروندی امکانپذیر نیست.
وی یکی از مهمترین چالشهای پیش رو شهرداری را مسائل مالی عنوان کرد و گفت: با چالشهای درآمدی مواجه هستیم و باید فکری اساسی در این راستا اندیشیده شود.
سرپرست شهرداری ارومیه در این باره اظهار کرد: هدف اصلی مدیریت شهری دستیابی به توسعه پایدار است و توسعه پایدار نیز با درآمدهای پایدار محقق می شود و درآمدهای پایدار نیز حاصل اعتماد شهروندان و درآمدزایی از اعتماد عمومی در تمامی زمینه هاست و این مسائل همانند زنجیر به هم متصل هستند و در هر قسمتی اختلال ایجاد شود قطعاً با شکست در اهداف مواجه می شویم.
وی با تجلیل چندین باره از کارکنان زحمتکش شهرداری یادآور شد: پرسنل شهرداری ایثارگر هستند و همه شاهدیم که شبانه روزی و بدون تعطیلی و در همه شرایط در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.
عدل دوست اظهار کرد: تواتمندی و اتحاد پرسنل و مدیران شهرداری ثابت کرد که اگر انسجام برقرار باشد بر مشکلات فائق خواهیم آمد.
وی با آسیب شناسی بحران اخیر شهرداری ارومیه گفت: باید نقاط ضعف را بازنگری و نقاط قوت را تقویت و شناسایی کنیم و به صورت کلی بازنگری نیاز است.

عدل دوست ضمن اشاره به اینکه نحوه ارتباط با شهروندان باید مجددا بررسی شود، عنوان کرد: ضروری است ضوابط و مقررات شهرداری از سوی مدیران به طور جدی و مکررا در طول ایام سال مطالعه و بر همین اساس اصلاح رویه را شاهد باشیم تا بر اساس قوانین و ضوابط موجود به شهروندان بتوانیم کمک کنیم اما اولویت اصلی برای همه ما سلامت اداری است.
وی اظهار کرد:  شفافیت و سیستمی شدن امور از سوی مدیران به طور جدی پیگیری شود چرا که هرچقدر شفاف کار کنیم اعتماد شهروندان نیز افزایش خواهد یافت.
عدل دوست با اشاره به شفاف سازی تمامی امور مدیریت شهری تأکید کرد: مسائل شبهه انگیز باید اطلاع رسانی شده تا جلوی برخی سو استفاده های احتمالی و ایجاد شبهات گرفته شود.
وی ضمن تأکید بر هماهنگی بین دستورات صادره و نظرات اعلامی از سوی مدیران در خصوص مسائل و پرونده های شهروندان ادامه داد: باید وحدت رویه در خصوص ضوابط و قوانین بین تمامی مدیران برقرار شود.
عدل دوست یکی از مهمترین عوامل موفقیت در سیستم شهرداری ارومیه را اعتماد پرسنل بین هم و به یکدیگر عنوان و اظهار کرد: چنانچه اعتماد بین پرسنل کمرنگ شود به طور جدی دچار آسیب خواهیم شد و بر ما است بکوشیم شادابی، نشاط و سرزندگی به مجموعه تسری و روحیه کارکنان تقویت شود.
سرپرست شهرداری ارومیه در این باره ادامه داد: این امر موجب ایجاد آرامش در سطح شهرداری می شود و تا آرامش حاکم نشود نمی توانیم خدمات رسانی مطلوب، مسئولیت پذیری و  پاسخگویی به شهروندان را شاهد باشیم.
عدل دوست یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از تخلفات احتمالی را تمرکززدایی عنوان کرد و ادامه داد: این کار همچنین رضایت حداکثری شهروندان را در پی دارد که در نهایت موجب پیشرفت در امور می شود و ان شالله با وحدت و اتحاد کارها را پیش خواهیم برد.
وی در خصوص سازمانها و مدیریت هایی که وظایف نسبتاً مشابه دارند، تصریح کرد: مدیریت یکپارچه و هماهنگ شده باید بین سازمانها برقرار باشد و طوری نشود که موازی کاری در امور و دوباره کاری به وجود آید.
سرپرست شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: طی دو ماه آینده پرداخت حقوق و عیدی کارکنان را پیش بینی کرده ایم تا با مشکل چندانی روبرو نشویم و طبق اعلام معاونت مالی و اقتصادی نگرانی از این جهت وجود ندارد.

Print
279 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان