• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نرخ هر کیلو گرم گوجه فرنگی از 1500 تومان پایین تر نخواهد آمد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نرخ هر کیلو گرم گوجه فرنگی از 1500 تومان پایین تر نخواهد آمد

شهردار ارومیه تاکید کرد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور بیان کرد: در چند روز اخیرشاهد آن بودیم که  کارخانه داران نرخ قیمت گوجه فرنگی را پایین اعلام کردند علی رغم اینکه استاندار استان آذربایجان غربی هم پیگیر بودند که این اتفاق روی ندهد و روال طبیعی در بازار در جریان باشد.

وی با تشکر از بارفروشان سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآوری های کشاورزی شهرداری ارومیه  و ریاست اتحادیه میوه و تره بار برای حفظ حقوق کشاورزان، عنوان کرد: امسال تصمیم داریم نرخ قیمت گوجه فرنگی کاهش نیابد و حداقل قیمت در میدان توسط بار فروشان برای محصول گوجه فرنگی  از 1500 تومان پایین تر نباشد و این یک توافق است.

شهردار ارومیه ادامه داد: به تمامی بارفروشان به عنوان یک درخواست اعلام شده است پذیرایی محصولات به ویژه محصول گوجه فرنگی که در داخل استان تولید می شود، باشند و از روز دوشنبه این هفته هیچ گونه محصول گوجه فرنگی خارج از استان آذربایجان غربی اجازه ورود به میدان را نخواهد داشت .

وی اظهار کرد: به اطلاع کشاورزان نیز می رساند که گوجه فرنگی محصول اینجا به خارج از کشور صادر می شود هر چند که در آن طرف مرز گمرگ اضافه تر وضع کرده بودند با تمام این تاجران محصولات گوجه فرنگی  را با قیمت 1500 و 2000 هزار تومان در میدان خرید و فروش می کنند.

حضرت پور از اشخاصی که در جاده ها محصول گوجه فرنگی را خرید و فروش می کنند نیز درخواست کرد که حتما این موارد را راعایت کنند و گوجه فرنگی را با قیمت پایین تر از کشاورزان نخرند و آن را در اختیار کارخانه دارانی که جهت سود بیشتر نرخی را برای گوجه فرنگی اعلام کردند قرار ندهند  که این مهم  باعث متضرر شدن کشاورزان به ویژه کشاورزان جوانی که تمام دارایی خود را جهت کاشت گوجه فرنگی کرده اند می شود.

وی خاطرنشان  کرد:  رسالت ما در صادرات گوجه فرنگی است وباید برای جلوگیری از متضررشدن کشاورزان قیمت این محصول از 1500 تومان کمتر نباشد.

شهردار ارومیه اظهار کرد:  همچنین با توافق های صورت گرفته برای محصول انگور نیز نرخ قیمتی اعلام می شود و به تمامی کشاورزان  اعلام می کنیم که محصول انگور خود را بر طبق رقم توافق شده و پایین تر از آن  رقم  بفروش نرسانند.

Print
187 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان