• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نهمین جشنواره گل ها درگوللر باغی ارومیه آغاز به کارکرد+گزارش تصویری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نهمین جشنواره گل ها درگوللر باغی ارومیه آغاز به کارکرد+گزارش تصویری

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره گلها عصر روز پنج شنبه، 12اردیبهشت ماه با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و  شهری در گوللر باغی محل برپایی این جشنواره برگزار شد.

این دوره از جشنواره گل ها در چهار پارک صفا، استقلال ، ساعت با مرکزیت گوللر باغی از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه با هدف ایجاد ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز و ایجاد محیط شاد و دلنشین برای شهروندان و گردشگران و همچنین بسترسازی برای زیر ساختها معرفی ارومیه به عنوان شهر بین الملل گردشگری ۲۰۲۰ برگزار می شود.

امسال برای کاشت چهار میلیون بوته گل در شهر ارومیه برنامه ریزی شده بود که ۵۰۰ هزار بوته در جشنواره گل کاشت شد و 115 المان تلفیقی در محل پارک های جشنواره گلها نصب شده که با نورپردازی ها جلوه خاصی به جشنواره داده است.

40گونه گیاهی در جشنواره گلها استفاده شده است که  نام علمی آنها به صورت پلاک برای آگاهی بازدیدکنندگان مشخص شده است.

همچنین برپایی کارگاه های آموزشی و غرفه های فروش‌گل و‌گیاه و راه اندازی کارناوال گل از دیگر برنامه های اجرایی در این جشنواره است که به مدت سه روز میزبان علاقه‌مندان و دوستداران گل و طبیعت می شود.

Print
259 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان