• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نگاهی به عملکرد شهرداری ارومیــه در نوروز 93
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نگاهی به عملکرد شهرداری ارومیــه در نوروز 93

حضرت پور این روزها سازمان و نیروهای تحت مدیریتی خود را برای جذب و جلب هرچه بیشتر مسافرین نوروزی به خط کرده وبا زیباسازی شهری در کنار تعبیه نمادهای نوروزی و بهاری جلوه دیگری به شهر داده است.

 ارومیه پتانسیل بالقوه گردشگری ایران

همجواری استان آذربایجان غربی با سه کشور که یکی از آنها شاهراه اتصال ایران به اروپاست می تواند ارومیه را بعنوان مرکز این استان به قطب گردشگری شمالغرب کشور و حتی ایران مبدل سازد چرا که پایانه های مرزی متعددی در اطراف و اکناف این باغ شهر وجود دارد.
حال اینکه چرا باید ارومیه بعنوان شهر نمونه گردشگری کشور از طرف مسئولین معرفی شود خود جای بحث و بررسی دارد که باید از ابعاد مختلف بدان پرداخته شود.

 در سال های اخیر همواره توجه به زیبایی و مبلمان شهری مدنظر شهرداران ارومیه بوده است که هریک به تناسب بودجه، استعداد مدیریتی و میزان ظرفیت شهر ارومیه برای رسیدن به معیارهای استاندارد کوشیده اند اما بدون غلو باید گفت حضرت پور سرآمد تمامی شهرداران ارومیه در توجه به مبلمان باغ شهر ارومیه بوده است.

 
و اما اکنون این سوال مطرح می شود که مبلمان شهری چیست؟

در فضاي ميان ساختمانها و بناها ، عناصر مكملي نياز است تا زندگي شهري را سامان بخشد ، تجهيزاتي كه همچون اثاث يك خانه ، امكان زندگي را در فضاي محصور ميان سنگ و بتن و شيشه فراهم آورد و یا اینکه مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل، اشیاء، دستگاهها،نمادها،خرده بناها،فضاها و عناصری گفته می شود که چون در شهر و خیابان و در کل در فضای باز نصب شده اند و استفاده عمومی دارند، به این اصطلاح معروف شده اند.
 

زیباسازی چیست؟

زیبا سازی شهر همواره در بین کارشناسان مسائل شهری از دو بعد کارکردی و بصری مورد مطالعه قرار می گیرد. "بعد کارکردی" به جنبه های عملکردی عناصر محیط و "بعد بصری" نیز به مقوله رنگ، فرم و ترکیب فضا و محیط می پردازد.

 از دیدگاه روانشناسان مبلمان شهری، 4 جريان مهم زندگی را در شهر تنظیم می کند:

۱. حركت (جابجایی/ رفت و آمد/ گردش)
۲. سكون (توقف/ مکث/استراحت/آرامش)
۳. تفريح (بازی/سرگرمی/ شوخی/ هیجان)
۴. اضطراب(عجله/ سردرگمی/ تنش )

توسعه مبلمان شهری در دیار تاک و انگور یکی از ملزومات اساسی برای پیشرفت طرح های زیباسازی شهری است که می توان با بهره گیری از ظرفیت های نهفته موجود بهترین استفاده ها را از فرصت ها کرد.
 

نوروز 93 ارومیه شکیل تر شد

 نمادهای عید باستانی ایرانیان همچون سفره هفت سین و سایر مبلمان زیبای شهری مثل گل ها و لاله های بهاری در بوستان های شهری، الحق و الانصاف ارومیه را به شهری رویایی برای هر گردشگری تبدیل کرده است زیرا چشم هر بیننده ای را می نوازد.

 
حفظ شان حضرت فاطمه اقدامی شایسته تقدیر!

عید امسال با ایام فاطمیه متقارن شد که شاید امسال را بتوان سال تشخیص دیانت مدیران و مسئولان نامید. هر یک از مدیران ادارات هر یک به بضاعت خود در حفظ حرمت این ایام کوشیدند اما اقدامات شهردار آبادگر قابل تحسین بود.

در جای جای شهر و در هر بوستانی که نمادهای عید باستانی ایرانیان و سفره هفت سین دیده می شد اسم خانم فاطمه زهرا زینت بخش هر بوستانی بود که واقعا باید به مجموعه شهرداری به خاطر این اقدام درخور تحسین تبریک گفت.
 

روابط عمومی زبان گویای شهرداری

روابط عمومی ها نیز به نوبه خود سهم بسزایی در موفقیت های هر سازمان یا اداره ای دارند و بی شک روابط عمومی زبان گویا و توانمند هر سازمانی است.

شهرداری ارومیه نیز یکی از آن دست اداراتی است که باید چشم نوازبودن اقداماتش را مدیون روابط عمومی خود باشد چرا که مسئولین روابط عمومی شهرداری بی شک اگر در صدر بهترین های شهرداری نباشند در رتبه های برتر جای خوش کرده اند.






 

 


 

Print
1119 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان