• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نگهداری و حفاظت از فضای سبز و درختان زمینهای لشکر64 بر عهده ارتش است/معاون عمرانی استاندار و فرماندار ارومیه بر عملیات خشکه زنی درختان نظارت می کنند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نگهداری و حفاظت از فضای سبز و درختان زمینهای لشکر64 بر عهده ارتش است/معاون عمرانی استاندار و فرماندار ارومیه بر عملیات خشکه زنی درختان نظارت می کنند

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، علی شایگان با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر قلع و قمع درختان در اراضی مشهور به زمین های ارتش(لشکر64) اظهار کرد: نگهدای و حفاظت از فضای سبز و درختان این اراضی طبق قانون بر عهده ارتش است.

وی افزود: علیرغم این موضوع، شهرداری ارومیه بر حسب احساس مسئولیتی که در قبال درختان موجود در محدوده شهری دارد، به موضوع درختان زمین های ارتش ورود کرده و با صرف هزینه کلان از سوی شهرداری اقدام به آبیاری این درختان برای جلوگیری از خشک شدن آنها می کند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: این سازمان علاوه بر اقدام به آبیاری با تانکرهای شهرداری، در اقدامی پیشگیرانه جهت جلوگیری از آتش سوزی در زمین های ارتش و نابودی درختان، اکیپهایی راجهت علف زنی و جمع آوری علفهای خشک روانه آن محدوده کرده است.

شایگان ادامه داد: با توجه به فصل خشکه زنی، هم اکنون اکیپ های فضای سبز شهرداری برای اینکه از خشک شدن کامل درختان در سالهای آینده جلوگیری کنند، اقدام به قطع و هرس شاخه های خشک می کنند و این اقدام روشی کاملاً علمی است.

به گفته وی عملیات خشکه زنی با نظارت سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه، نماینده ارتش و نماینده دادسرای نظامی انجام می شود.

شایگان تصریح کرد: تمامی درختان محدوده شهری و اطراف شهر ارومیه پلاک کوبی شده اند و شناسنامه دار هستند و امکان قطع آنها وجود ندارد و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه به هیچ وجه در این باره بدون طی مراحل اداری، دلایل توجیهی و نظر کمیسیون ماده 7 به هیچ شخص و یا ارگان و نهادی اجازه قلع و قمع و قطع درختان را نخواهد داد.

وی در این باره ادامه داد: 11 هزارهکتار از درختان اراضی حومه ارومیه و 175 هکتار از درختان محدوده شهری تاکنون پلاک کوبی و شناسنامه دار شده اند.

Print
293 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان