• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نیازمند ارتقا استاندارد کشتارگاه ارومیه هستیم/ ذبح غیرمجاز دام تهدیدی برای سلامتی مردم/  اصناف مزاحم در خیابان شهید امیراحمدی ساماندهی و انتقال یابند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نیازمند ارتقا استاندارد کشتارگاه ارومیه هستیم/ ذبح غیرمجاز دام تهدیدی برای سلامتی مردم/ اصناف مزاحم در خیابان شهید امیراحمدی ساماندهی و انتقال یابند

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتضی منافی، در جلسه هفتگی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به مصرف روزانه 40 تن گوشت در شهر اورمیه و زمزمه هایی که طی سالهای گذشته مبنی بر برچیده شدن تنها کشتارگاه صنعتی این شهر و انتقال آن به سایر شهرها وجود داشت، گفت:غیرقابل است دام در شهر دیگری کشتار و گوشت در ارومیه توزیع و مصرف شود.

وی با تأکید بر جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در گوشه و کنار شهر اظهار کرد: قصابان کنار خیابان به هیچ عنوان قابل تأیید نیستند و سلامت مردم را تهدید می کنند.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین استاندارد فعلی کشتارگاه ارومیه را بسیار قدیمی و مربوط به 50 سال پیش خواند و افزود: ظرفیت اسمی کشتارگاه ارومیه 100 راس دام سنگین و 150 رأس دام سبک است اما بیشتر از این کشتار می شود و نیازمندیم که استاندارد کشتارگاه صنعتی را ارتقاء دهیم.

منافی با تأکید بر بروزرسانی امکانات حمل و نقل کشتارگاه ارومیه تصریح کرد: برای کلانشهر ارومیه نقص بزرگی است که ببینیم قصاب گوشت ذبح شده را پشت وانت و غیربهداشتی حمل می کند.

وی همچنین به موضوع کشتار دام های آبستن هم اشاره کرد و آن را معضلی برای کل کشور ارزیابی کرد.

منافی در ادامه تصریح کرد: یکی از موضوعات اساسی این است که گوشت به موقع در اختیار مغازه های قصابی قرار نمی گیرد.

وی یادآور شد: با خرید ماشین آلات یخچال دار و افزایش ظرفیت کشتار باید به فکر توزیع گوشت برای سایر شهرها نیز باشیم و همچنین باید در راستای سلامتی مردم شاهد رعایت کامل بهداشت در ذبح، توزیع و حتی مصرف نیز باشیم.

منافی درباره موضوع اصناف مزاحم هم گفت: اصناف مزاحم در خیابان شهید امیراحمدی موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است و باید تسریع در روند رسیدگی و انتقال مشاغل مزاحم را شاهد باشیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: سازمان های سرمایه گذاری و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری باید تعامل و همکاری در راستای توسعه اهداف مدیریت شهری داشته باشند.

Print
230 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان