• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

همزمان با ولادت حضرت امام رضا (ع) صورت گرفت؛ افتتاح ساختمان حسینیه شهدای شهرداری ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

همزمان با ولادت حضرت امام رضا (ع) صورت گرفت؛ افتتاح ساختمان حسینیه شهدای شهرداری ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ معاون عمرانی شهرداری ارومیه در مراسم افتتاحیه ساختمان حسینیه شهدای شهرداری ارومیه با اعلام اینکه این حسینیه در زمینی به مساحت 146 متر مربع احداث شده است، عنوان کرد: برای ساخت و تجهیز این حسینه هزینه بالغ بر یک میلیاردو 900 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

مهندس ابراهیم صفری در ادامه با بیان اینکه تمام فعالیت های شهرداری ارومیه به سمت توسعه پایداراست، گفت: برای رسیدن به این توسعه پایدار یک سری طرح های فرادستی همچون طرح جامع تفصیلی و طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری در راس برنامه های شهرداری ارومیه  برای رسیدن به توسعه متوازن در شهر تعریف شده است.

وی با اشاره به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر ارومیه ، اظهار کرد:  هدف از این طرح روان سازی ترافیک و به صفر رساندن ترافیک در شهر ارومیه است که این هدف با مجموعه واحد طرح کریدور ها و رینگ ها شامل 3 رینگ و 11 کریدور و به طول 162 کیلومتر در حال محقق شدن است.

وی گفت: این طرح واحد مجموعه رینگ ها و کریدورها، ابتکاری اقتباس شده از نظام نوین شهر های پیشرفته جهان است.

مهندس صفری با بیان اینکه با اجرا و تکمیل مجموعه واحد طرح کریدورها و رینگ ها ، شهر ارومیه چند هسته ای خواهد شد، بیان کرد: روان سازی مسیر تردد و چند هسته ای شدن ارومیه باعث توزیع کاربری ها ی مختلف شهری در امتداد رینگ و  به دنبال آن شهر توسعه خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به ارتقای سرانه فضای سبز ارومیه از 5/8 متر مربع به میانگین کشوری آن یعنی  12 مترمربع ، عنوان کرد: برای رسیدن به این میانگین کشوری نیاز به تلاش های بسیاری خواهیم بود و با این تلاش ها امید است در آینده میزان سرانه فضای سبز را در ارومیه  ارتقاء دهیم.

معاون عمرانی شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: فضاهای سبز یک بستر مهمی برای رفع آلودگی های محیطی ، تصفیه آب و خاک، ایجاد طراوت در فضا های شهری، مقاومت در مقابل باد های شدید است و از همه مهم تر در حفظ کیفیت محیط زیست انسان ها و جوان نگه داشتن جمیعت شهر و ساکنان آن نقش مهمی را ایفا می کند.

وی اضافه کرد: پارک ها و فضا های سبز علاوه بر بازدهی اکولوژیکی دارای عملکرد های اجتماعی نظیر کاهش استرس و محلی برای تبادل نظر افراد جامعه است.

گفتنی است که حسینیه شهدای شهرداری ارومیه با دستور شهردار ارومیه و مشارکت سازمانهای عمران و زیباسازی در محیطی به مساحت 146 مترمربع احداث و به بهره برداری رسید.










 




Print
787 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان