• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پارک پدافند غیر عامل شهر ارومیه ایجاد می شود/ برخورداری طرح های عمرانی شهرداری از پیوست های  پدافند غیر عامل
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

پارک پدافند غیر عامل شهر ارومیه ایجاد می شود/ برخورداری طرح های عمرانی شهرداری از پیوست های پدافند غیر عامل

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  حامد صفاری با اشاره به مقوله پدافند غیر عامل بیان کرد:  پدافند غیر عامل، دفاع غیر نظامی بوده و به مجموعه  اقدام های غیرمسلحانه اطلاق می شود که منجر به کاهش آسيب پذيری، ارتقای آمادگی وتسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدها دست سازی بشری می شود.
وی افزود:  شهرداری ارومیه نیز در کنار سایر ارگان های اجرایی با مشارکت مردم نقش موثری در مقوله مهم  پدافند غیرعامل  بر عهده دارد .
صفاری عنوان کرد:  با اجرای  آن و اقدامات اصولی می‌توان از وارد شدن خسارت ها  به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و در کل  زندگی شهروندان جلوگیری کرد و شهر را در مقابل هر گونه اقدام های تهدیدی چون تهدیدات زیستی محیطی ، سایبری و شیمیایی ایمن کرد.
وی با بیان اینکه باید زیر ساخت های شهری در مقابل هر گونه تهدید ایمن شود، اظهار کرد:  تمام طرح های عمرانی باید  پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند و در حال حاضر برخی از طرح های عمرانی شهرداری ارومیه نیز دارای این پیوست ها هستند.
مدیر بحران شهرداری ارومیه با اشاره به اقدامات شهرداری ارومیه در حوزه پدافند غیرعامل بیان کرد:  اجرای مطالعات شهری جهت  ایجاد و توسعه زیر ساخت های لازم، ایجاد پارک پدافند غیر عامل بصورت پایلوت و تشکیل کمیته پدافند غیرعامل شهرداری ارومیه از جمله اقدامات است .
وی خاطر نشان کرد: همچنین جهت آمادگی شهروندان در مقابله هر گونه تهدید، مانور های زیستی شیمیایی در شهر ارومیه برگزار شده و برگزاری این گونه مانورها تداوم دارد.

Print
236 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان