• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پرداخت کرایه تاکسی الکترونیکی می شود/ضرورت استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

پرداخت کرایه تاکسی الکترونیکی می شود/ضرورت استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به وضعیت قرمز ویروس کرونا از شهروندان درخواست کرد با رعایت مسائل بهداشتی، زدن ماسک را در اولویت قراردهند و فراموش نکنند .

وی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ کرایه ناوگان تاکسی‌رانی ، بیان کرد:  افزایش نرخ کرایه براساس شاخص‌های کشوری  و نرخ تورم حاکم بر جامعه و اعلامی از سوی بانک مرکزی است و امسال نیز این نرخ در چارچوب وزارت کشور و با تایید فرمانداری شهرستان ارومیه  افزایش یافت و بیشتر از این نرخ تعیین شده بر اساس قانون نمی توان افزایش داد.

حضرت پور با بیان که نرخ ناوگان در ارومیه  بر اساس استاندارد و شاخص های کشوری افزایش یافته است، عنوان کرد:  میانگین افزایش نرخ کرایه در سال جاری 16 تا 23 درصد بود که این میزان در ارومیه رعایت شده است .

وی خاطرنشان کرد:  اگرچه این افزایش نمی ‌تواند تامین کننده هزینه های زندگی رانندگان باشد اما شهروندان نیز در این شرایط سخت کرونا با مشکلاتی دسته و پنجه نرم می کند لذا همگان سعی کنیم با تعامل و مشارکت این مراحل سخت را پشت سر بگذارنیم .

شهردار ارومیه عنوان کرد:  با هماهنگی شورای اسلامی شهر، نرخ کرایه ناوگان اتوبوس رانی 23 تا 24 درصد افزایش یافته و این افزایش با توجه به شرایط سخت حال حاضر و اینکه بدلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ظرفیت اتوبوس های کاهش یافته است .

وی با اشاره به حمایت از رانندگان  ناوگان حمل و نقل عمومی، ادامه داد: توزیع رایگان روغن موتور به کلیه بهره برداران ناوگان اتوبوس شهری، توزیع لاستیک رایگان به آنها، اعطای وام 6 میلیون تومانی به رانندگان از طریق دولت و کمک به رفع  مشکلات  مربوط  به بیمه رانندگان ناوگان اتوبوس رانی است.

حضرت پور  با اشاره به حذف چرخه پول خرد از ناوگان تاکسی رانی،  بیان کرد:  از همین تریبون اعلام فراخوان می دهیم که هر شرکتی و هرشخص حقیقی و حقوقی توانمندی که می تواند در هر تاکسی شهر 5 میلیون تومان جهت راه اندازی  سیستم پرداخت الکترونیک سرمایه گذاری کند می توانند به شهرداری ارومیه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه راه برون از حذف چرخه پول خرد در ناوگان تاکسی‌ رانی شهر تجهیز آن به سیستم پرداخت الکترونیک است، اظهار کرد: در تلاشیم  قطعا تا دوماه آینده  5 هزار تاکسی شهری ارومیه به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز شوند.

شهردار ارومیه گفت:  جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در طول هفته 5 هزار ماسک از طریق اتحادیه تاکسی رانان  بصورت رایگان توزیع می شود و شهرداری ارومیه نیز در این خصوص در صورت کمبود و نیاز اقدام به توزیع ماسک می کند.

وی افزود:  به دلیل وضعیت قرمز کرونا در ارومیه، شهرداری برای مسافران ناوگان اتوبوس رانی که توان مالی برای تهیه  ماسک ندارند در ایستگاه های شهری  ماسک رایگان توزیع خواهد کرد.

شهردار ارومیه از عموم شهروندان درخواست کرد بدلیل پیشگیری از شیوع کرونا هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ماسک بزنند.

Print
310 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان