• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پنجشنبه آخر سال به نام روز آرامستان ها نام گذاری خواهد شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

پنجشنبه آخر سال به نام روز آرامستان ها نام گذاری خواهد شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه ؛ عبدالهی در سومین نشست مجمع عمومی اتحادیه آرامستانهای کل کشوردر محل خانه جوان ارومیه افزود: اکنون کلیات طرح نام گذاری پنجشنبه آخر سال به نام روز آرامستان ها در وزارت کشور در حال تصویب است که پس از تصویب به شورای عالی فرهنگ عمومی برای تصویب نهایی ارسال خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد: با این نام گذاری به حوزه فرهنگی و اجتماعی و جایگاه آرامستان های بیش از پیش توجه ویژه خواهد شد.

هئیت مدیره اتحادیه آرامستان های کشوربا بیان اینکه آرامستانها بخشی از زندگی مردم است،  بیان کرد:  باید در راستای توسعه آرامستانها ، آن را از سه دیدگاه شامل نظام سازمانی، منظر کالبدی و نیروی انسانی مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی با اشاره به حوزه شرعی در آرامستان ها  و موارد کفن و دفن اموات، اظهار کرد: اکنون در این خصوص کتاب آموزشی کفن و دفن اموات درحال تهیه است.

عبدالهی با تاکید بر اینکه اکنون در آرامستان ها ی کل کشور با مقوله کمبود زمین مواجه هستیم، گفت:  متولی اختصاص زمین به آرامستان های وزارت مسکن، راه و شهر سازی، سازمان منابع طبیعی است  که باید آنها برای رفع کمبود زمین در سطح ملی چشم اندازی تعریف و آن را اجرا کنند .

وی با اشاره به حوادث طبیعی  و بحران های ناشی از آن، اظهار کرد:  با توجه به این مهم  باید همه آرامستان های کل کشور هر زمان آمادگی لازم  برای کفن و دفن اموات را داشته باشند .

Print
757 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان