• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پیشرفت فیزیکی 68درصدی طرح جامع تفصیلی شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

پیشرفت فیزیکی 68درصدی طرح جامع تفصیلی شهر ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «عادل فتاحی» با اشاره به آغاز مطالعات طرح جامع تفصیلی ارومیه از سال 91 ،گفت: در این طرح تمرکز بیشتر برروی توسعه عمودی شهر است و از آن جایی که چارچوب و قوانین آن از معماری و شهر سازی جدا نیست، باید به بحث ترافیکی و فرصت های سرمایه گذاری بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در طرح تفصیلی نیاز های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و شهر سازی و تامین سرانه فضای شهری با کاربری های مختلف تامین ومطالعه می شود و همچنین در این طرح وضعیت توسعه شبکه معابر شهری بر حسب سطح سرانه مطالعه و در قالب یک سند با چشم انداز ده ساله به امضای مسئولان شهر در کمیسیون ماده پنج رسیده و پس از آن در شورای عالی شهر سازی و معماری به تصویب می رسد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: کل مساحت طرح مذکور با پروژه طرح الحاق 800 هکتار از اراضی خارج از شهر به داخل محدوده و شهرک گلمان به مساحت 3 هزارهکتار ، 10 هزارو 500 هکتار است.

وی اظهار کرد: اکنون پیش نویس طرح جامع تفصیلی منطفه یک ارومیه تهیه شده و پیش نویس طرح تفصیلی منطقه دو بر اساس تقسیمات جدید تا پایان آبان ماه تهیه خواهد شد.

اتمام طرح جامع در بهار سال 94

فتاحی با اشاره به زمان به اتمام رسیدن مطالعات طرح جامع تفصیلی ارومیه تا پایان سال 93، خاطرنشان کرد: اکنون بعلت تامین نشدن سرانه خدماتی در برخی مناطق این طرح با پیشرقت فیزیکی کندی در حال مطالعه است و مدت زمان تعیین شده برای اتمام آن در بهار سال 94 خواهد بود.

وی افزود: بعد از اتمام مطالعات طرح جامع تفصیلی در بهار سال 94 طرح برای تصویب به شورای عالی معماری و شهر سازی ارسال می شود و بعد از تصویب به مدت 10 سال قابل اجرا خواهد بود.

 عضو شورای اسلامی شهر ارومیه علت تاخیر 10 ساله در اجرای طرح تفصیلی شهر ارومیه را نبود برنامه ریزی زمانی توسط اداره راه و شهر سازی دانست و گفت: مقرر شده بود طرح جامع تفصیلی شهر ارومیه در سال 82 مطالعه و اجرا شود که بعلت عدم برنامه ریزی آن توسط اداراه راه و شهرسازی که در آن زمان متولی این امر بود به مدت 10 سال مطالعه و اجرای آن به تاخیر افتاد.

وی با اشاره به تامین نشدن سرانه خدماتی، گفت: برابر استاندارد بین 8 تا 10 درصد باید هر منطقه به سرانه خدماتی اختصاص یابد که این موضوع در شهر ارومیه بعلت کمبود زمین در برخی مناطق به ویژه منطقه چهار، روند اجرایی شدن طرح جامع تفصیلی را یا مشکل روبه رو کرده است.

فتاحی با اشاره به سرانه فضای سبز طرح جامع تفصیلی شهر ارومیه، اظهار داشت: بر اساس این طرح سرانه فضای سبز منطقه یک به استاندارد کشوری نزدیک است ولی در سایر مناطق به ویژه منطقه 4 با کمبود سرانه سبز روبه به رو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه که طرح جامع تفصیلی پایه های توسعه شهر است، افزود: هر چقدر عملیات اجرای آن کاربردی تر و هر چقدر در این طرح نیاز های حال و آتیه شهر در اولویت باشد طرح کار آمدتر و مناسبی خواهد بود.

Print
1640 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان