• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

چهار ماه آینده بدترین شرایط اقتصادی برای شهرداری ها رقم می خورد
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

چهار ماه آینده بدترین شرایط اقتصادی برای شهرداری ها رقم می خورد

شهردار ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، نشست هم اندیشی شهرداران استان آذربایجان غربی امروز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه در سالن کنفرانس شهرداری مرکزی ارومیه بصورت آنلاین از طریق ویدئو کنفرانس با معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

این نشست هم اندیشی با حضور حسین بخشایشی رئیس شورای اسلامی شهر،  محمد حضرت پور شهردار ارومیه،  و سایر شهرداران استان با هدف شناسایی نیازها، مشکلات، موانع و مرتفع کردن آنها برگزار شد‌.

حاضرین در جلسه از طریق ویدئو کنفرانس ضمن مطرح کردن مشکلات و مسائل شهری به هم اندیشی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تسریع در حل مشکلات مطرح شده پرداختند.

در ابتدای این نشست محمد حضرت پور شهردار ارومیه ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: این جلسه در واقع یک نشست هم اندیشی برای تعامل و همکاری شهرداری ها برای پیشبرد اهداف است.

در این نشست محمد حضرت پور با پیش بینی اینکه چهار ماه آینده بدترین شرایط اقتصادی برای شهرداری ها رقم خواهد خورد، افزود: شهرداران به عنوان مجری طرح های جامع و تفصیلی با چالش های زیادی مواجه هستند و اهمیت توجه به این طرح ها از ضرورت ها است.

وی ادامه داد:  امیدواریم معاونت امور عمرانی استانداری و مدیریت شهری با تدابیر لازم جهت رفع این مشکلات گام موثری بردارند تا در آینده شاهد درآمدی پایدار برای شهرداری ها باشیم.

شهردار ارومیه دومین بحث این نشست را ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد و ادامه داد: هشتاد درصد از ساخت و سازهای غیرمجاز طی سالیان گذشته در کاربری های ممنوعه اتفاق افتاده است و در خصوص متولی کاربری چه در کاربری آموزشی چه در کاربری نظامی و چه در کاربری بهداشتی از طریق اعتبارات دولتی یک متر تملک نشده،  در حالیکه ما برای شهروندی که چهل سال گرفتار کاربری های ذکر شده است، هنوز نتوانسته ایم از اعتبارات سالانه، رقمی را پیش بینی کنیم که بتواند تملک بکند.

وی یکی دیگر از مشکلات شهری را بحث حمل و نقل عمومی قلمداد کرد و افزود: امیدواریم با اتخاذ تصمیمات مناسب چون اختصاص تسهیلات بانکی جهت خرید خودروهای حوزه حمل و نقل عمومی و ماشین آلات شهرداری که کمبود آن محسوس است، کمک شایانی برای حل این مشکل انجام گیرد.

شهردار ارومیه یکی از معضلات اصلی جامعه را در شرایط فعلی، مبارزه با کرونا دانست و خاطرنشان کرد: در کنار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته ایم و با ضدعفونی کردن معابر سعی در پیشگیری و عدم شیوع این ویروس منحوس داریم.

حضرت پور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از بانیان برگزاری این جلسات،  ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین نشست هایی با مسئولین امور شهری و عمرانی استانداری وشهرستان های استان در راستای حل مشکلات شهرداریهای آذربایجان غربی ادامه یابد چرا که گام موثری در پیشبرد اهداف طرح جامع و تفصیلی است.

Print
374 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان