• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

کاهش ترافیک و هزینه ها از جمله مزایای توسعه خدمات غیرحضوری است/ ایجاد زیرساخت های ضروری از سوی شهرداری ارومیه برای توسعه شهر هوشمند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

کاهش ترافیک و هزینه ها از جمله مزایای توسعه خدمات غیرحضوری است/ ایجاد زیرساخت های ضروری از سوی شهرداری ارومیه برای توسعه شهر هوشمند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ قاسم جلیلی نژاد در آیین رونمایی از فاز اول سامانه شهروند سپاری در منطقه پنج شهرداری ارومیه بیان کرد: در حال حاضر 80 درصد روستاهای استان آذربایجان غربی با وجود مشکلات در حوزه تجهیزات ارتباطی به ویژه تحریم های حاکم به زیرساخت ها و تجهیزات ارتباطی مجهز شده اند.
وی افزود: تلاش ها بر آن معطوف شده است که زیر ساخت های ارتباطی در شهرها و روستاهای استان با تلاش مجموع اپراتورها گسترش یابد.

مدیرکل  ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت:  اگر چه بازگشت سرمایه به اپراتورها آنچنان وجود ندارد اما توسعه تجهیزات و  زیر ساخت های ارتباطی در روستاهای استان با اعتبارات وزارت ارتباطات تحقق یافته است.
جلیلی نژاد تاکید کرد: باید زیر ساخت های ارتباطی قوی شود تا همه مردم از سامانه های ارتباطی در مناطق شهری و روستایی بهره مند شوند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: کرونا منجر به تسریع بسیاری از خدمات در حوزه IT  شده است و اکنون موضوعاتی چون دورکاری و آموزش های مجازی  در سایه زیر ساخت های ارتباطی بدون بروز هیچ گونه مشکلی انجام می شود.
جلیلی نژاد افزود: در حال حاضر مصرف دیتای آذربایجان غربی نسبت به گذشته بیش از دو برابر شده است  اما مشکلی را شاهد نیستیم.
وی تصریح کرد:  شیوع ویروس کرونا منجر شده که ارایه خدمات در حوزه الکترونیک فرهنگ سازی شده و مردم نیز به این سمت سوق پیدا کنند.
جلیلی نژاد کاهش ترافیک، پیشگیری از مسایل زیست محیطی، بهره وری اقتصادی و کاهش هزینه را از جمله مزایای ارایه خدمات بصورت الکترونیکی و غیر حضوری عنوان کرد و افزود: در دولت الکترونیک به دستگاه اجرایی فشار وارد می شد که خدمات خود را بصورت الکترونیک انجام دهند اما در تحقق این مهم مقاومت می شد اما اکنون بیشتر خدمات به صورت الکترونیک انجام می شود.
جلیلی نژاد در ادامه با اشاره به شهر هوشمند ، عنوان کرد:  در ابتدای امر، تحقق شهر هوشمند در استان  به بن بست خورد چرا که بسیاری از شرکت های خصوصی اذعان می کردند که برای تحقق شهر هوشمند باید زیر ساخت های مخصوص خود را داشته باشند.
وی با بیان اینکه پروژه فیبر نوری شهرداری ارومیه زیر ساخت بسیار مناسب برای تحقق شهر هوشمند است، عنوان کرد: شهرداری ارومیه زیرساخت های لازم برای تحقق شهر هوشمند را اجرا کرده که انجام این اقدامات توسعه ای از ضروریات برای آینده شهر است.
مدیرکل  ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در راستای توسعه سیاست های شهر هوشمند شایسته تقدیر بوده و در مقایسه با اقدامات انجام گرفته در سایر استانها وضعیت بسیار مطلوبتری را در ارومیه شاهد هستیم.

Print
195 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان