• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

گردش چرخه سرمایه گذاری درارومیه در گرو طرح جامع ارتقاء ظرفیت های اقتصاد شهری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

گردش چرخه سرمایه گذاری درارومیه در گرو طرح جامع ارتقاء ظرفیت های اقتصاد شهری

به گزارش مدیریت ارتباطات واموربین الملل شهرداری ارومیه؛ رضا مشهدی کشتیبان با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری در شهرارومیه، عنوان کرد: روند کنونی سرمایه گذاری برای پروژه های در حال اجرا موفقیت آمیز بوده اما ماندگاری چرخه سرمایه گذاری در شهر ارومیه نیازمند طرح جامع ارتقاء ظرفیت های اقتصاد شهری است.

وی افزود: ارتقاء ظرفیت های اقتصاد شهری با تعریف پروژه ها چون رویداد 2020«ارومیه شهر بین الملل گرشگری» و عضویت شهر ارومیه در شبکه های خلاق یونسکو محقق می شود.

کشتیبان با بیان اینکه سرمایه گذاری در سطح شهر بیشتر توسط سرمایه سرمایه گذاران داخلی رقم می خورد، بیان کرد:  نوسانات نرخ ارز دلیل عمده عدم استقبال سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در سطح شهر است.

وی عنوان کرد:  جهت اینکه شهرداری از موضع انفعال خارج شود و با قدرت  به سمت  سرمایه گذاری گام بردارد پروژه هایی چون تهیه بسته های سرمایه گذاری و تهیه مشوق های سرمایه گذاری را در دستور کار قرار داده است

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری ارومیه وجود قوانین اجرای کار به سرمایه گذار و قانون حمایت از سرمایه گذار به ویژه حمایت از سرمایه گذاران خارجی  و تسهیل امورات  در شیوه نامه سرمایه گذاری را از جمله مشوق های عنوان کرد که  که  می تواند سرمایه گذار را به امر سرمایه گذاری ترغیب کند.

وی گفت:  شناسایی نقاط قوت چون هم مرزی با سه کشور خارجی، مطرح بودن به عنوان قطب کشاورزی  و تقویت ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری  در جذب سرمایه گذار در شهر ارومیه بسیار موثر خواهد بود.

کشتیبان با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری  اجرا شده در شهر ارومیه، عنوان کرد:  احداث جایگاهCNG ، احداث8 جایگاه های لمپوست و بنر و پروژه های مسکونی نوسازان از جمله پروژه های شاخص اجرا شده در حوزه سرمایه گذاری است .

وی پروژه بزرگ سرمایه گذاری چون مجتمع تجاری و خدماتی اوریاد با 50 درصد پیشرفت فیزیکی با ارزش مالی به میزان  یک هزار میلیار تومان، م

مجتمع تجاری و خدماتی رزت با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و ارزش مالی یک هزارو 200 میلیارد تومان، پروژه سرمایه گذاری آتام و فاز اول اجرای میدان امام خمینی (ره) را  از جمله پروژه های سرمایه گذاری شاخص در دست اجرا برشمرد.

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری ارومیه اجرای فازهای بعدی میدان امام خمینی(ره)، تهیه مجتمع انرژی های پاک و تجدیدپذیراز پسماندهای شهری،احداث ترمینال بین شهری،اجرای فازهای تکمیلی دهکده تفریحی و گردشگری چی چست، احداث دهکده سلامت و گردشگری، راه اندازی  بازار مصالح ساختمانی و  بازار عمده فروشان  را از جمله پروژه های سرمایه گذاری شاخص جهت تحویل برای اجرا به سرمایه گذاران عنوان کرد.

وی تاکید کرد:  امید است با ارتقاء ظرفیت ها و توانایی های  اقتصادی  شهر با حرکت به سمت سرمایه گذار؛ رفاه  شهروندی و رونق اقتصادی شهر ارومیه را رقم بزنیم.

Print
442 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان