• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

گسترش خدمات غیرحضوری از اولویت های اصلی شهرداری / مناطق پنج گانه تا پایان آذر تحت پوشش سامانه شهروندسپاری قرار می گیرند
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

گسترش خدمات غیرحضوری از اولویت های اصلی شهرداری / مناطق پنج گانه تا پایان آذر تحت پوشش سامانه شهروندسپاری قرار می گیرند

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه عنوان کرد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با تبریک فرارسیدن ایام هفته بسیج و آرزوی سلامتی برای تمامی بیماران و به ویژه مبتلایان به کرونا اظهار کرد: با تاکید مقام معظم رهبری به ستاد ملی کرونا مبنی بر افزایش خدمات الکترونیکی، بحث گسترش خدمات غیرحضوری بیش از پیش مد نظر مسئولان و مدیران قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه با تاکید رییس و اعضای شورای شهر و به ویژه شهردار ارومیه برای گسترش خدمات غیرحضوری، این مهم از سالهای پیش در کانون توجه قرار گرفته و از اولویت های اصلی شهرداری است و از طرفی دیگر کرونا باعث شده وظایف ما سنگین تر گردد و با تعهد و تلاش بیشتری به موضوع وارد شویم.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: هم این سازمان و مناطق شهرداری و هم معاونت های شهرسازی و معماری،  برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و مالی اقتصادی در این موضوعات همکاری و مساعدت می کنند و توجه ویژه ای به این حوزه دارند.
اسدپور با بیان اینکه با شیوع کرونا حجم کاری این سازمان افزایش یافته است، ادامه داد: همکاران سازمان در ایام شیوع کرونا 24 ساعته و بدون وقفه در جهت رفاه حال شهروندان و حفظ سلامتی آنها تلاش می کنند.
وی افزود: بحث گسترش خدمات غیرحضوری در شهرداری ارومیه با توجه به فرآیند های کاری در شهرداری پیچیدگی خاص خود را دارد و در کل شهرداری های کشور هم اینچنین است و در سیاست های مربوط به این حوزه با مشکلات عدیده ای روبرو می شویم. 
اسدپور ادامه داد: در این راستا وقتی شهروندی خدمتی را دریافت می کند ما باید مطمئن شویم اطلاعاتی که در اختیار شهروند قرار می گیرد کاملا صحیح و به دور از ایراد باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مراجعات مردمی در مناطق شهرداری زیاد و ازدحام وجود دارد، در این خصوص تمرکز داریم  و با مدنظر قرار دادن رضایت شهروندی، فرآیندهای این حوزه را بررسی ومطالعه کرده ایم و پروژه شهروندسپاری را اجرایی می کنیم.
 

هیچ فرآیندی در حوزه شهرسازی به صورت دستی محاسبه نمی شود

اسدپور با اشاره به اینکه پروژه شهروندسپاری در دو بخش است، تصریح کرد: بخشی از پروژه مربوط به تمامی استعلاماتی است که شهروندان مراجعه می کنند و بخش دوم شامل پایان کار و صدور مجوز ساخت است.
وی ضمن یادآوری مزایای پروژه مذکور گفت: در سامانه یکپارچه شهرسازی، تمامی فرآیند محاسبات سیستمی انجام و به صورت دستی هیچ فرآیندی انجام نخواهد شد.
اسدپور اظهار کرد: در این راستا مرحله اول این پروژه شامل استعلامات بانک، ادارات و نقل و انتقال است که عمده مراجعات مردمی را شامل می شود و سعی می کنیم قسمت عمده ای که قابلیت غیرحضوری بودن را دارد به این صورت ارائه دهیم.
وی با اشاره به برخی ناهماهنگی ها در برخی ارگانها و ادارات استانی تأکید کرد: باید تعامل جدی ایجاد شود و در این راستا گامهای جدی برداشته ایم چرا که در کشورهای اروپایی و پیشرفته، مدیریت یکپارچه شهری داریم و سایر ارگانها زیرمجموعه شهرداری محسوب می شوند و کار در چنین سیستمی راحت است ولی ما چنین شرایطی نداریم و شرکت های خدمات رسان، وزارتخانه مربوطه خود را دارند.
 

هدف ما رضایت شهروندان و تعامل با ادارات است

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه یادآور شد: در پروسه مناطق شهرداری، شهروندان مجبورند بین شهرداری با اداره ثبت اسناد، بانک ها و نظام مهندسی مجبورند در حال رفت و آمد باشند و در این راستا می کوشیم این ترددها به حداقل ممکن کاهش یابد.
وی در خصوص همکاری و تعامل با سایر مجموعه ها تصریح کرد: درباره پروژه شهروند سپاری به همه ارگانهای مرتبط نامه زده و دقیقا شرایط اعلام شده که استعلامات ما به این صورت  است و در این نامه و همچنین تعاملات قبلی شرایطش شرح داده شده است و خواهشمندیم مدیران کل اداراتی که مکاتبه شده به زیرمجموعه های خود موضوع را ابلاغ و موجب رضایت هرچه بیشتر شهروندان شده و در کنار هم سبب آسایش آنها شویم.
اسدپور با بیان اینکه هدف ما رضایت شهروندان و تعامل همه جانبه با ادارات است، ادامه داد: در برخی موارد شاهد هستیم که تعدادی از شعب بانک استعلامات الکترونیکی را قبول ندارند و مجبور می شویم شخصا در آن شعبه حضور یافته و موضوع را برای مدیر شعبه شرح و توضیح دهیم.
 

هر هفته خدمات غیرحضوری جدیدتری ارائه می دهیم

وی افزود:  در حوزه شهروندسپاری به صورت متمرکز تمامی خدمات غیرحضوری در تمامی حوزه ها و سازمانها را روی سایت khedmat.urmia.ir ارائه کرده ایم .
اسدپور تاکید کرد: شهروندان به سایت فوق رفته و اگر خدمت مدنظر خودشان نبود به شهرداری مراجعه کنند و یادآور می شویم که هر هفته خدمات جدیدتری بر این سایت اضافه می شود.
وی ادامه داد: امروز 88 خدمت در حوزه های مختلف ارائه شده و شهروندان می توانند از این سایت دریافت کنند و همچنین تمامی اپلیکیشن هایی که کار کرده ایم قابلیت دانلود و دسترسی را دارد.
اسدپور اظهار کرد: در پروسه شهروندسپاری فاز اول مربوط به استعلامات بانک، ادارات و نقل و انتقال است که شهروندان از سایت خدمت و به قسمت خدمات غیرحضوری شهرسازی رفته و از آنجا امکان عضویت وجود دارد و بعد از انجام عضویت می توانند از خدمات ارائه شده بهره مند شده و این عضویت یکبار برای همیشه است.
وی به انواع خدمات ارائه شده پرداخت و عنوان کرد: خدمات عمومی شامل موضوعاتی  از قبیل پیگیری، درخواست، بدهی  عوارض،نوسازی، پرداخت قبوض، اعلام هوشمند ضابطه و دانشنامه ضوابط شهرسازی و یکسری اطلاعاتی در رابطه با شهرسازی اعم از قوانین ملک، محاسبه تراکم و ... است که به شهروندان ارائه می شود.
 

گواهی های غیرحضوری به صورت فایل قابل چاپ ارائه و مورد قبول ارگانهاست

اسدپور در این راستا ادامه داد: برای خدمات شهرسازی و استفاده از سامانه شهروندسپاری لازم است از بخش خدمات اختصاصی استفاده و این بخش را کلیک کنند، در این بخش سوابق به صورت هوشمند بررسی می شود و پس از بررسی در صورت وجود نواقصات اسنادی، شهروندان می تواند مدارک لازمه را بارگذاری کنند و در انتها پس از بررسی، گواهی مدنظر به صورت فایل پی دی اف چاپی در اختیار کاربر قرار می گیرد و در ارگانهای مربوطه می توانند این گواهی را ارائه کنند.
وی با اشاره به پشتیبانی از سامانه شهروندسپاری و تمامی خدمات غیرحضوری تأکید کرد: مشکلی هم اگر در سایت khedmat.urmia.ir  رخ دهد، شهروندان می توانند با شماره تلفن 33417465 حوزه روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تماس گرفته و کارشناسان سازمان از این طریق پاسخگو هستند و به صورت آنی موضوعات پیگیری و راهنمایی و در کمترین بازه زمانی مشکل به وجود آمده  را رفع می کنند.
اسدپور گفت: در سال 98 ، حدود 22 هزار استعلام از شهرداری های مناطق انجام پذیرفته و برای هر استعلام حداقل دو بار به شهرداری مراجعه شده و از ابتدای امسال نیز تاکنون حدود 13 هزار مراجعه جهت استعلام وجود داشته است که در ایام کرونا می توانیم با توسعه خدمات غیرحضوری در شکستن زنجیره انتقال کرونا تأثیر بسیار مثبتی داشته باشیم تا هم به حفظ سلامت همشهریان و هم به حفظ سلامت همکارانمان کمک کنیم.
 

گسترش خدمات غیرحضوری شهرسازی به تمامی مناطق تا پایان آذرماه

وی با اشاره به گسترش سامانه شهروندسپاری جهت خدمات استعلامات شهرسازی اظهار کرد: در شهرداری منطقه پنج استارت این کار زده ایم و هیچگونه استعلامی به صورت حضوری به شهروندان ارائه نمی شود و باجه ای در این راستا پیش بینی کرده ایم که شهروندان را هم راهنمایی و هم برای اولین بار کار استعلام به صورت الکترونیکی انجام و پرینت مربوطه انجام می گیرد.
به گفته اسدپور شهروندان می توانند از دفاتر خدمات پیشخوان دولت که آموزش داده شده اند  و یا از منزل و کافی نت ها استفاده  کنند و از مراجعه به شهرداری خودداری کنند و از تمامی شهروندان خواهشمندیم همکاری کنند تا در فاز اول مراجعات استعلامات را کاهش دهیم.
وی خبر داد: از فردا سامانه شهروندسپاری و خدمات غیرحضوری شهرسازی را در منطقه یک استارت می زنیم و هفته بعد منطقه سه و سپس چهار و دو را مدنظر قرار داده ایم و تلاشمان بر این است در مرحله اول تا پایان آذرماه برای استعلامات شهرسازی مراجعه حضوری نداشته باشیم.
اسدپور ادامه داد: با دستور شهردار محترم در حوزه خرید و فروش آپارتمانها در زیر مدت شش ماه نیاز به بازدید حضوری ملک نبوده و تنها برای بالای شش ماه نیاز است و کارهای این حوزه نیز به صورت غیرحضوری قابل پیگیری است و فرآیندها به صورت پیامکی اطلاع رسانی می شود.
وی با اشاره به اپلیکیشن های ارائه شده از سوی شهرداری ارومیه اظهار کرد: اپلیکیشن های پرداخت، نوسازی، پیشه و کسب، آرامستان، تایید و تصدیق گواهی ها را جهت جلوگیری از جعل اسناد و شفاف سازی داریم و شهروندان می توانند از سایت khedmat.urmia.ir پیگیری کنند و خواهشمندیم حوزه رسانه در کنار ما قرار بگیرد تا با اطلاع رسانی این موضوعات   تمامی شهروندان در جریان این خدمات غیرحضوری قرار بگیرند.
 

ارسال پیامکی نتیجه گردش کار نامه ها و درخواست ها به شهروندان

اسدپور یادآور شد: تلاش می کنیم تا بخشی از کارهای پایان کار را نیز تا آخر امسال به صورت غیرحضوری کنیم.
وی با اشاره به مراجعات تعدادی از شهروندان جهت تحویل نامه ها و درخواست های متفرقه خود، اظهار کرد: از آن جایی که مراجعات بسیاری به دبیرخانه های شهرداری داریم ،شهروندان می توانند از طریق سایت خدمت نامه ها و درخواست های خود را ارسال و تمامی دستورات برای امور خود و گردش کار نامه و درخواست خود را مشاهده کنند و در هر مرحله نیز نتیجه به صورت پیامکی به شهروندان ارسال می شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند برای راهنمایی در حوزه خدمات غیرحضوری با شماره 33417465  روابط عمومی سازمان تماس حاصل کرده و یا به سامانه 137 شهرداری اطلاع بدهند که در نهایت آنها نیز به ما منتقل می کنند.

Print
308 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان