• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

۲ هزار و ۱۴۵ نفر در سال جاری اصول تفکیک پسماند از مبدا را فرا گرفتند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

۲ هزار و ۱۴۵ نفر در سال جاری اصول تفکیک پسماند از مبدا را فرا گرفتند

ئیس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: طی سال جاری، ۳۴ كارگاه آموزشی اصول تفکیک زباله از مبدا در ۱۷ مدرسه دخترانه و پسرانه اعم از دولتی و غيردولتی همچنين در ۶ فرهنگسرا برگزار شده است.

مسعود سرحدی افزود: در سال جاری اصول تفکیک پسماند از مبدا توسط کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه به یک هزار و ۸۵۹ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش داده شد.

به گفته وی دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی از جمله مهمترین جامعه هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی مقوله‌های تفکیک پسماند از مبدا هستند.

رئیس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی اصولی مفاهیم تفکیک پسماند از مبدا طی ماه گذشته ۱۸۵۹ دانش آموز ارومیه‌ای در مقاطع مختلف تحصیلی توسط کارشناسان سازمان مدیریت پسماند اصول تفکیک پسماند از مبدا را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: علاوه بر دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار نیز از جمله افراد موثری هستند که جزو جامعه هدف یادگیری اصول تفکیک پسماند از مبدا قرار گرفته‌اند و در همین جهت نیز دوره‌های آموزشی برای زنان خانه‌دار در فرهنگسراها برگزار شد.

سرحدی افزود: ۲۸۶ شهروند نیز در شش فرهنگسرای شهرداری ارومیه توسط کارشناسان اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند، مفاهیم و اصول تفکیک پسماند از مبدا را فرا گرفتند.

 وی اظهار کرد: کاهش تولید پسماند اولین قدم در مدیریت پسماند بوده همچنین یکی از راه‌های کاهش تولید مدیریت پسماندهای خانگی است که این موضوع جهت اجرایی‌شدن نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

Print
237 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان