• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

۳۵۰ هکتار زمین برای ایجاد فضای سبز در ارومیه شناسایی شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

۳۵۰ هکتار زمین برای ایجاد فضای سبز در ارومیه شناسایی شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، مهندس ابراهیم صفری اظهار کرد:  یکی از مقوله‌هایی که مدیران شهرهای دنیا و پیشرفته به آن توجه دارند این است که تلاش می‌کنند تا شهرهای خود را به سمت "اکوشهر" ببرند به گونه‌ای که شهر در دل فضای سبز و طبیعت باشد.

وی ادامه داد: شهرهایی که از بیشترین مساحت فضای سبز و طبیعت برخوردارند اکو شهر محسوب می‌شوند برای مثال شهر استانبول ترکیه یکی از اکوشهرهای برتر در جهان است.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه عنوان کرد: بر این اساس، شهرداری ارومیه وظیفه دارد توجهات ویژگی‌ای در بحث نظام اکولوژیک شهر داشته باشد که نماد آن سرانه فضای سبز است و در این باره هم‌اکنون حداقل سرانه فضای سبز ارومیه 8 و نیم متر مربع بوده در حالی که در مقیاس ملی 12 متر مربع تعریف شده است.

وی بیان کرد: با یک نیم نگاهی به حوزه شهرهای پیشرفته جهان مثل مونیخ آلمان متوجه می‌شویم که سرانه فضای سبز در حوزه‌های عمومی نزدیک به 17 متر مربع اما در حوزه‌های نیمه خصوصی 32 متر مربع است بنابراین افقی که برای شهر ارومیه ترسیم شده، رسیدن به 32 متر مربع است.

صفری گفت: برای همین ما فضاهای فرا شهری مانند 220 هکتاری فضای سبز کارگران، 96 هکتاری امتداد رودخانه شهرچایی، 60 هکتاری مجموعه پارک جنگلی و حداقل بیش از 20 هکتار در حوزه بافت مرکزی را در طرح تفصیلی شهر ارومیه شناسایی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: هم ‌اکنون بیش از 350 هکتار زمین در شهر ارومیه نسبت به شناسایی و روکاری با مختصات محله‌ای صورت گرفته و در قالب منابع سال‌های 93 و 94 بدان توجه می‌شود پس اگر افقی که تعریف شده اتفاق افتد، سرانه فضای سبز ارومیه به نزدیک 27 متر مربع می‌رسد و اگر استمرار یابد حتی به 32 متر هم می‌رسد.

صفری گفت: بنابراین اگر روزی فضای سبز شهر ارومیه 27 یا 32 متر مربع شود آن زمان ساکنان شهر ارومیه با آرامشی کامل و نشات گرفته از نشاط روانی و جسمی در این شهر زندگانی می‌کنند چون 22 متری پارک کارگران در محلی قرار گرفته که در موقعیت بادهای موسمی شهر است تاجایی که در هنگام وزش باد، اکسیژن این منطقه به داخل شهر ارومیه رفته و آن را از آلودگی‌ها حفظ می‌کند.

وی بیان کرد: کرد: بنابراین به لحاظ چگالی بیشتر اکسیژن در فضای شهر ارومیه به واسطه تنفس شهروندان از این فضای پراکسیژن، نشاط جسمی و سرزندگی در جامعه ایجاد شده و شهرداری ارومیه قصد دارد به واسطه دست‌یابی به سرانه برتر فضای سبز، جمعیت شهر ارومیه را جوان نگه دارد.

Print
655 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان