• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تودیع و معارفه اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تودیع و معارفه اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه

در این مراسم اصغرزاده، رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌غربی، و عضو شورای اسلامی با بیان اهمیت دستیابی به اهداف طراحی شده برای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال 90 در این باره فرمودند از بابت تحول در مدیریت شهری من صفر تا 100 شوراها را قبول دارم که این فرمایش مقام عظمای ولایت نشان از اهمیت کار شورا و وظیفه سنگین این بخش از خادمین جامعه را می رساند.

وی موفقیت های اعضای شورای دوره سوم شهر ارومیه را نتیجه خدمت صادقانه ارزیابی کرد و افزود: خدمتگزاران دوره چهارم شورای اسلامی نیازمند یاری و راهنمایی های اعضای دوره سوم هستند تا هر چه بیشتر در مسیر آبادانی شهر ارومیه و جلب رضایت شهروندان قدم برداشته شود.

ابراهیم خلیل رضائیه، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی به نمایندگی از خانواده بزرگ شهرداری ارومیه در این مراسم با تقدیر و تشکراز زحمات و تلاشهای بی وقفه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه اظهار داشت: زحمات شبانه روزی شهردار آبادگر و مجموعه خدمتگزاران مدیریت شهری در یک سال گذشته شاهد چهره‌ای دلپذیر، توام با آسایش در شهر ارومیه بوده ایم.

وی خدمات شهرداری ارومیه را مشتمل بر توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی، رفع مشکلات ترافیکی، کشف نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم و پاسخگویی به آنها و همچنین رسیدگی به مشکلات شهری اعلام کرد و گفت: مجموعه این خدمات برگ  زرینی در تاریخ عمران و آبادانی ارومیه به ثبت رسانده و در سالی که با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده مدیریت شهری به سبب همین خدمات از دیگر نهادها و سازمان‌ها در رسیدن به اهداف پیام سال مقدم تر و نزدیکتر است.

رضائیه اضافه کرد: مدیریت شهری در سال‌های اخیر تلاش کرده تا پیوندی دو سویه میان مسئول و شهروند برقرار کند و  مطالبات مردم را بدون واسطه و در اختیارشان قرار دهد.

وی دوره سوم شورای اسلامی شهر ارومیه را نقطه عطفی در فعالیت های فرهنگی این شهر عنوان کرد و گفت: در این دوره گلچینی از زبده‌ترین فعالان فرهنگی شهر دور هم جمع شده و تا آخرین روزهای خدمتشان از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، اظهار امیدواری کرد ، اتحاد و همدلی حاکم بر شورای شهر حفظ  و تقویت آن با فشردن دست همکاری و یاری خادمان دوره سوم و تلاش اعضای دوره چهارم ، ارومیه را به نگین شهرهای کشور مبدل می کند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در مراسم تودیع و معارفه اعضای دوره های سوم و چهارم شورای شهر ارومیه با برشماری ضرورت های عمل به اصول مختلف قانون اساسی درباره شوراهای اسلامی شهر و روستا، پیچیدگی‌های عرصه خدمت در مدیریت شهری را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اکنون که مسئولیت‌ها به شوراهای  جدید شهر واگذار می‌شود باید عزم‌ها جزم شود و اعضای جدید با اراده هایی پر توان وارد عرصه خدمت شده و در مسیر پیشرفت شهر با برنامه ریزی عمل نمایند.

وی به اقداماتی که اخیرا در راستای احداث تقاطع های غیر هم سطح در شهر ارومیه صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: این پروژه های ارزشمند هدیه‌ای است که از سوی اعضای شورای دوره سوم به چهارم واگذار می‌شود و امیدواریم که اعضای این دوره نیز با جدیت و با تلاشی مضاعف کار را پیش برده و به نتایج درخشانتر دست یابند.

محمودی با تبیین مدیریت جامع شهر در محورهای مختلف افزود: موضوعی که امروزه در مدیریت شهری مطرح است فقط منحصر به ساخت و ساز‌ها و موارد خدماتی نمی‌شود بلکه در حالت کلی نگاه موضوعی به یک زیستگاه توسعه یافته و عمومی است که بتواند سبب رشد و تعالی وجوه انسانی و الهی در جامعه شود.

وی گفت: برخی از شهرها و مناطق دارای ظرفیت‌هایی هستند که باید این ظرفیت‌ها کشف شده و در راستای احداث پروژه‌های مرتبط و راهگشا اقدام گردید.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، ارومیه را دارای ظرفیت توریستی و گردشگری و همچنین ورزشی دانست و گفت: برای شاخص جلوه دادن شهر ارومیه در کشور و حتی در جهان می‌توان طرح هایی در این راستا ارائه داد و این شهر را قطب اجرایی ورزش‌ و همایش‌های بین‌المللی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در ادامه مراسم اظهار داشت: خدمت‌رسانی به مردم باید سرلوحه شورای شهر ارومیه بوده و تأمین خدمات رفاهی آنان در رأس اقدامات انجام شده باشد.

پرویز جلیلی در مراسم تودیع و معارفه اعضای دوره سوم و چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت: منشوری که در میان اعضای دوره سوم شورای شهر ارومیه وجود داشت، ارائه خدمات و توزیع عادلانه ثروت میان عموم اقشار مردم بود که با هماهنگی ایجاد شده از سوی شهردار ارومیه، عملیات عمران و آبادانی در تمام مناطق شهر توزیع شد.

وی به ارائه برخی اقدامات انجام گرفته در طول دوره سوم شورای اسلامی شهر ارومیه اشاره کرد و گفت: در این راستا تعدادی مصوبه در دوره سوم شورای شهر ارومیه به تصویب رسید که هدف از تصویب این مصوبات، ارتقای روحیه خدمت‌ پرسنل شهرداری بوده است که در نتیجه آن شاهد ارائه خدمات چندشیفتی بسیاری از افراد در شهرداری بوده‌ایم.

پرویز جلیلی در بیان برخی از اقدامات انجام گرفته در دوره سوم شورای شهر، به برنامه‌های فرهنگی سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف اشاره کرد و از اختصاص اعتبار لازم به آنها، برای انجام اقدامات بهتر ابراز امیدواری کرد.

وی از آغاز به کار کتابخانه‌ها و اماکن فرهنگی متعدد در شهر خبر داد و به برگزاری باشکوه جشن‌ها و اعیاد مذهبی و ملی در شهر اشاره کرد و گفت: فرهنگسرای قرآن و عترت از جمله این واحدها است که در ماه رمضان سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی به تعاملات گسترده با مردم و اصحاب رسانه در طول دوره سوم اشاره کرد و گفت: برای پیگیری برنامه‌های اجرایی و روند اجرای پروژه‌های مختلف سفرهایی به شهرهای مختلف داشته‌ایم تا از نزدیک در جریان روند اجرایی این پروژه‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین اعضای شورای شهر را سربازانی در رکاب مقام عظمای ولایت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: در موارد متعدد با انتشار بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های مختلف در ایام متعدد سال موضع‌گیری مناسبی کرده و راستای حرکت خود را به سمع و نظر عموم رسانده‌ایم.

وی بر لزوم تداوم این تلاش‌ها در سال‌های آینده تأکید کرد و افزود: اگر اکنون در شهرمان شاهد پنج تقاطع غیرهمسطح در دست احداث هستیم، روند توسعه و حرکتمان باید به گونه‌ای شتاب گیرد که سالهای آینده شاهد افزایش این طرحها باشیم.

جلیلی در ادامه بر ضرورت توجه به انتظارات مردم از اعضای شوراهای شهر اشاره کرد و گفت: خدمات‌رسانی به مردمی که با رأی آنها بر سر کار آمده‌ایم وظیفه مهمی است که باید با انجام درست و کامل وظایف خود، دینی که بر سرمان داریم به آنها بپردازیم

محمد حضرت‌پور ،شهردار ارومیه نیز  اظهار داشت: سرعت عمل و رأی قاطع اعضای شورای شهر بر انتخاب شهردار، حامل یک پیام مهم است و آن این است که زمان برای اتلاف وقت و تأخیر در آغاز به کار مجدد جایز نیست.

وی، دغدغه اصلی و کنونی 15 عضو متخصص و متعهد شورای شهر و 3 هزار و 800 نفر پرسنل شهرداری ارومیه را، توجه به حوزه مدیریت شهری دانست و گفت: در طول دوره قبلی در قالب برگزاری 3 هزار جلسه مشترک با اعضای شورای شهر، مسائل و نیازهای شهر بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت؛ به طوری که در این مدت 800 ساعت خود شهردار پاسخگوی سئوالات و مباحث مطرح شده اعضای شورای شهر بوده است.

وی با ارائه آمار و ارقامی از بودجه‌های عمرانی سال‌های گذشته شهر ارومیه و مقایسه سرانه عمرانی هر فرد در این سال‌ها، بودجه 550 میلیارد تومانی برای سال 92 و رسیدن سرانه عمرانی مردم شهر از 30 هزار تومان در سال 85 به 560 هزار تومان در سال 92 را نشان از آغاز حرکت‌های بزرگ در شهر دانست و از رسیدن به افق‌های روشن‌تر در آینده نزدیک به مردم شهر نوید داد.

حضرت‌پور با بیان اینکه قطار توسعه شهر ارومیه به حرکت در آمده است، متذکر شد: البته هر خدمتی که صورت گرفته و هر دستاوردی که حاصل شده مرهون تلاش‌های اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری بوده است.

شهردار ارومیه تصریح کرد: شهردار در روند برنامه‌های توسعه شهری برنامه‌نویس نبوده و تنها مجری برنامه‌هایی است که اعضای شورای شهر در قالب بودجه‌ریزی‌های سالانه شهر در نظر می‌گیرند؛ بنابراین نباید از نقش و جایگاه مهم آنان در حرکت‌های مثبت گذشته شهر مغفول ماند.

وی بر لزوم تداوم و تسریع پروژه‌های در دست اجرا اشاره کرد و از وجود برنامه‌هایی برای ارتقای سرانه فضای سبز مردم ارومیه در سال‌های آینده خبر داد.

حضرت‌پور، تجربه، تخصص، تعهد و اندیشه‌های بلند را از مشخصه‌های بارز ترکیب جدید شورای شهر ارومیه عنوان کرد و ابراز داشت: این مجموعه متشکل از 15 فرهیخته، از طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است و بنده به عنوان عضو شانزدهم این شورا، در کنار آنان برای خدمات‌رسانی بیش‌تر به مردم، در راستای عمران و آبادی شهر تلاش‌های خود را بیش از پیش کرده و دست بیعتی مجدد به سوی دستگاه‌های اجرایی برای تداوم همکاری‌های گذشته، برای دستیابی به شهری آبادتر و پیشرفته‌تر دراز می‌کنم.

Print
1758 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان