• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

آغوش باز شهرداری ارومیه به روی مسافران نوروزی

ارومیه به عنوان مرکز نگین گردشگری کشور و با توجه به وجود اقوام و ادیان مختلف در این شهر که هر کدام از منظر الهی و سنتی ، از دیدگاهها و سنن اصیلی در بزرگداشت مراسم نوروز بر خوردارند و با عنایت به میهمان نوازی شهروندان ارومیه ای این شهر را محلی نه مناسب بلکه عالی برای مسافرت و سپری نمودن ایام نوروز است در این راستا شهرداری ارومیه به مناسبت فرا...

در آستانه نوروز؛ شهردار ارومیه با شهروندان ساكن منطقه چهار ديدار كرد

شهردار ارومیه به منظور رسیدگی به مطالبات وحل مشکلات شهروندی با شهروندان ساکن منطقه چهار در محل دفتر مدير منطقه چهار دیدار کرد

پیشواز نوروز (چهارشنبه آخر سال ، خانه تکانی و تکم گردانی ) در ارومیه

یکی از رسم های پیشواز از ایام نوروز رسم «تکم گردانی».«تکم » یا به عباراتی «تکه» در زبان ترکی به معنی بزنر بالغ است که پیشرو رمه گوسفندان بوده و «م» ضمیر متصل به آن است که در مجمومه معنی «تکه من» را می دهد.

ارائه خدمات معاینه فنی در مراکز معاینه فنی خودرو در ایام نوروز

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه از ارائه خدمات معاینه فنی در پنج مرکز معاینه فنی خودرو در شهر ارومیه در  ایام نوروز خبر داد. 

شهردار ارومیه خبرداد: جشن 5 هزار سالگی ارومیه در ادیبهشت 95 برگزار می شود

محمد حضرت‌پور از برگزاری جشن 5 هزار سالگی ارومیه خبر داد و اظهار داشت: اردیبهشت ماه سال آینده جشن 5 هزار سالگی شهر ارومیه برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه عنوان کرد:توجه ویژه شهرداری ارومیه به توسعه صنعت گردشگری

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه گفت: باید به توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی به ویژه در ایام نوروز نگاه ویژه کرد.

با همکاری مشترک ناجیان نبض زمین و شهرداری ارومیه از طرح احترام به طبیعت رونمایی شد

همزمان با برگزاری رزمایش رزمایش ترافیک و خدمات سفر نوروزی در ارومیه و با همکاری تشکل مردم نهاد ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه از الصاق برچسب احترام به طبیعت و نریختن زباله به تاکسی ها رونمایی شد.

رونمایی از اقلام فرهنگی ستاد خدمات سفر نوروز 95 استان

همزمان با برگزاری رزمایش ترافیک و خدمات سفر نوروزی در ارومیه، با حضور مسئولان استانی و شهری از اقلام فرهنگی ستاد خدمات سفر نوروز 95 استان در  محل ساختمان شهرداری ارومیه  رونمایی شد.

برگزاری رزمایش ترافیک و خدمات سفر نوروزی آذربایجان غربی/ آمادگی کامل شهرداری ارومیه برای استقبال از نوروز

رزمایش ترافیک و خدمات سفر نوروزی آذربایجان غربی با همکاری شهرداری ارومیه و دستگاه های مختلف اجرایی و انتظامی استان برگزار شد.

افتتاح پرو‍ژه هاي فرهنگي و اجتماعي شهرداري اروميه / پيشنهاد شهردار اروميه مبني بر تدوين دايره المعارف مساجد اروميه

پروژه هاي فرهنگي و اجتماعي شهرداري اروميه با اعتباري بر 56 ميليارد ريال در مسجد امام حسن عسگري (ع) محله چهار بخش اروميه افتتاح شد.

آیین ها و مراسم چهارشنبه سوری در میان مردم آذربایجان غربی

چهارشنبه سوری ترکیبی است از دو واژه چهارشنبه و سوری در برخی از منابع به این موضوع اشاره شده است گه گویا چهارشنبه را به نوعی، نماد چهار فصل یا عناصر چهارگانه، (آب، باد، خاک، آتش) و سوری آن را به معنی سرخی می دانند، در بین زبان شناسان عقیده بر این است که سوری فارسی از صفت «سوریک» پهلوی گرفته شده است، که به معنی سرخ و میهمانی می باشد...

آماده باش سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه در چهارشنبه آخر سال

به گفته شاد قوشچي، تمام ایستگاه های آتش نشاني شهرداري اروميه، تجهیزات  و نیروهای سازمان  در روز چهارشنبه سوری در حال آماده باش هستند.

شکوفه های زرد بیدمشک، فرا رسیدن بهار را در ارومیه نوید می دهد

بهارطبيعت درآذربایجان غربی به ویژه ارومیه با شکوفه دادن درختان بيدمشک به عنوان اولين شکوفه هاي نخستين روزهاي بهاري شروع مي شود و شکوفه کردن آن يادآورآغاز بهارو نوزايي طبيعت است، با برداشت شکوفه هاي بيدمشک، بازار و معابر لبريزازعطرروح انگيز و مطبوع شکوفه هاي زيباي آن مي شود.

قبولي در آزمون شهر شناسی؛شرط ورود رانندگان تاكسي به ناوگان تاكسيرانان اروميه

 مدير عامل سازمان تاكسي راني شهرداري اروميه گفت: آزمون شهرشناسی با هدف سنجش مهارت و توان و قابلیت رانندگان در شناسایی اماکن مهم خدماتی، بیمارستان ها و خیابان های اصلی شهر هر هفته روزهای پنجشنبه برای تاکسیرانان بدو ورود به ناوگان تاکسیرانی برگزار می شود.
اولین361362363364365366368370371372373374375انتها
دی ان ان