• پرتال قدیم

مقالات

برگزاری پویش دارو زباله نیست
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

برگزاری پویش دارو زباله نیست

پویش ” دارو زباله نیست” برای جمع آوری و دفع پسماند داروهای تاریخ گذشته و بلااستفاده منازل از تاریخ ۲۸ اردیبهشت لغایت ۴ خرداد ماه در شهر ارومیه برگزار می شود.

این پویش با هدف حفظ سلامت شهروندان و آسیب نرساندن به محیط زیست با جمع آوری داروهای تاریخ گذشته و بلا استفاده منازل در سطح شهر ارومیه برگزار می شود زیرا که معدوم سازی استاندارد و علمی امحاء داروهای تاریخ گذشته به صورت غیر استاندارد و غیرعلمی، تهدیدی برای محیط زیست و انسانها به شمار می رود.

ورود پسماندهای دارویی منازل که به روش های غیر ایمن دفع و وارد طبیعت و آب های زیرزمینی شود، باعث آسیب های جدی برای سلامت بشر و تمامی موجودات از جمله گیاهان، حیوانات و آب و هوا و تمامی طبیعت را رقم می زند.

براین اساس دفتر نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با مشارکت معاونت های غذا و دارو و سازمان فرهنگی ،اجتماعی، ورزشی شهرداری ارومیه و سازمان های مرتبط و همکار در امر اطلاع رسانی لزوم دفع زباله های دارویی به روش های استاندارد، پویش ” دارو زباله نیست” را در شهر ارومیه راه اندازی کرده است.

در پویش ” دارو زباله نیست” با مشارکت جمعی و همراهی شهروندان، اقدام به جمع آوری داروهای تاریخ گذشته و بلااستفاده منازل می شود.

در این پویش با همکاری مردم، داروها با قرار گرفتن در سطل های خاص برچسب دار، طبق فرآِیند خاص از طرف شرکت های مشخص شده، جمع آوری و به روش های علمی اقدام به معدوم سازی آنها خواهد شد.

Print
342
try to be succesful by your own skill..
دی ان ان