• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

آتش‌سوزی سردخانه میوه مهار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

آتش‌سوزی سردخانه میوه مهار شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: آتش‌سوزی گسترده در یک سردخانه میوه در جاده بالانج با تلاش آتش‌نشانان بعد از ۱۵ ساعت مهار شد.

به گزارش امور ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه؛ حسین سرباز رشید که خود از دقایق اولیه در محل آتش‌سوزی حاضر شده بود، بیان کرد: پس از مشاهده شعله‌های آتش توسط مالک راس ساعت ۲۰:۵۷ دقیقه شب گذشته با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته شده، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی با توجه به حساسیت موضوع و حجم بالای آتش‌سوزی، آتش‌نشانان ایستگاه‌های یک، دو و هفت همچنین سه دستگاه تانکر آب ۱۲ هزار لیتری را به محل حادثه واقع در جاده بالانج بالاتر از سه راهی خطایلو اعزام کرد.
وی افزود: به محض رسیدن آتش‌نشانان مشاهده شد سردخانه‌ای به مساحت حدوداً ۲۰۰۰ متری که در داخل آن سوله‌ای به وسعت تقریبی ۱۰۰۰ مترمربع جهت نگهداری میوه وجود داشت دچار حریق شده و هر چهار سالن هم در حال سوختن بود و شعله‌های سرکش آتش و دود به آسمان زبانه می‌کشید.

سرباز رشید خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان سریعاً پس از ایمن‌سازی، قطع جریان برق و گاز محل و با استفاده از تجهیزات انفرادی با بکارگیری ۸ رشته هوز آتش‌نشانی به چهار گروه تقسیم و هر گروه وارد یکی از سالن‌ها شده و با آغاز عملیات اطفاء حریق آتش را به محاصره خود درآوردند.

وی تصریح کرد: شدت آتش به حدی زیاد بود کە طی هماهنگی‌های لازم ایستگاه‌های ده و هشت و پنج نیز برای کمک رسانی به اطفاء حریق به محل فرا خوانده شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه یادآور شد: آتش‌نشانان با توجه به حجم بالای جعبه‌های پلاستیکی دپو شده و همچنین عدم دسترسی به کانون‌های حریق به دلیل عدم رعایت اصول انبارداری و چینش اصولی عملیات اطفاء حریق به کندی انجام می پذیرفت.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از انجام ۱۵ ساعت عملیات سخت و نفس گیر توانستند شعله‌های سرکش آتش را به طور کامل خاموش و پس از انجام عملیات لکه‌گیری به عملیات خود پایان دادند.

گفتنی است که علت بروز این حادثە توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در دست بررسی است.

Print
225 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان