• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

آغاز جشنواره بیدمشک ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

آغاز جشنواره بیدمشک ارومیه

جشنواره بیدمشک یکشنبه پنجم فروردین ماه در محوطه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه به مدت سه روز آغاز  به کار کرد.

این جشنواره که از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برنامه‌ریزی و به میزبانی این سازمان ترتیب یافته است با هدف برندسازی شهری محصولات فرعی بیدمشک اعم از نقل و عرق این گیاه معطر و دارویی برگزار می‌شود.

برپایی غرفه‌های متنوع با موضوعات گردشگری، فرهنگی و هنری  و همچنین توجه ویژه به آیین عرق‌‌کشی بیدمشک از جمله تداراکات دیده شده به مناسبت این جشنواره است که شهروندان و مسافران نوروزی می‌توانند از آن‌ها بازدید کرده و به صورت زنده شاهد عرق‌کشی بیدمشک باشند.

همچنین تمامی غرفه‌های این جشنواره به صورت رایگان و در راستای حمایت از بانوان کار آفرین به بانوان فعال محلات فرهنگسراهای شهر اختصاص یافته است.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، نقاشی چهره کودکان، عکاسی با تم بیدمشک، مدیحه‌سرایی، مسابقه ارومیه‌شناسی، برنامه‌های فولکلوریک و آشیق‌خوانی، ایستگاه صلواتی و معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی و ارومیه از دیگر مواردی بودند که در روز اول این جشنواره به آن توجه شده بود.

جشنواره بیدمشک ارومیه تا هفتم  فروردین ۱۴۰۳ میزبان شهروندان و مسافران نوروزی بوده و مراسم اختتامیه آن به صورت ویژه همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع)برگزار می‌شود.

Print
72 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان