• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

آغاز پروژه نهضت توسعه فیبرنوری در شهر ارومیه با عقد قرارداد مشارکتی بین شهرداری و شرکت صبانت
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

آغاز پروژه نهضت توسعه فیبرنوری در شهر ارومیه با عقد قرارداد مشارکتی بین شهرداری و شرکت صبانت

در نشست راهبردی نهضت توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری ارومیه و شرکت صبانت امضا و مقرر شد صبانت به صورت جهادی و شبانه‌روزی پروژه توسعه فیبرنوری را پیش ببرد.

به گزارش امور ارتباطات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، این پروژه طبق توافق “شرکت صبانت به‌ عنوان پیمانکار پروژه و شهرداری ارومیه” به طول حداقل ۱۵۰ کیلومتر در مرحله اول و در ادامه تا ۲۲۰ کیلومتر خواهد بود و فاز اول پروژه هم‌اکنون در محدوده منطقه دو شروع شده است.

در این قرارداد مشارکتی علاوه بر ارایه اینترنت پرسرعت به شهروندان، درصدی از درآمد پروژه برای شهرداری ارومیه خواهد بود که می‌تواند برای توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند و ارائه سرویس‌های مطلوب در سطح شهر هزینه شود.

پروژه مذکور علاوه بر ایجاد بستر شهر هوشمند و زیرساخت اصلی دوربین‌های ترافیکی در سطح شهرستان ارومیه و اتصال کامل ساختمان‌های اداری مدیریت شهری به بستر فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه، امکانات زیرساختی برای اتصال خانوارهای شهری به فیبرنوری و اینترنت پرسرعت را فراهم می‌کند.

این قرارداد طبق توافق حاصل شده مابین شهرداری ارومیه و شرکت صبانت در راستای اجرای طرح ملی نهضت اتصال منازل و کسب و کارها به اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری منعقد و توسط دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه و دکتر بیدآبادی مدیر عامل شرکت صبانت امضا و تبادل شد.

شایان ذکر است طبق توافق، سرمایه‌گذار ملزم به پوشش ۸۰ درصدی منازل شهر ارومیه توسط شبکه فیبرنوری شده است تا اکثریت شهروندان بتوانند به اینترنت پرسرعت فیبرنوری دسترسی پیدا کنند.

Print
206 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان