• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

آیین افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی کاراته در ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

آیین افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی کاراته در ارومیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، در این مراسم پیام قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی به مناسبت برگزاری مسابقات بین المللی کاراته ایران - ارومیه، توسط مدیر کل دفتر استانداری استان قرائت شد.

در پیام استاندار آذربایجان غربی آمده است: ورزش مظهر تلاش، کوشش و اراده انسان در مسیر عزت، اعتماد به نفس، روحیه پهلوانی، اقتدار و سربلندی است و میادین ورزشی عرصه ظهور و بروز شکوفایی، توانمندی و استعدادهای فکری، جسمی و روحی و تجلی ارزش ها و صفات برجسته انسانی اند.

وی در این پیام آورده است: در آستانه برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین المللی کاراته در ارومیه که پیام آور دوستی، اتحاد و همدلی، شور و نشاط و نشانگر پیشینه پهلوان خیزی این دیار قهرمان پرور است ضمن خوشامدگویی به تمامی مدعوین، امیدوارم برگزاری شایسته این مسابقات مهم بین المللی، خاطره ای نیکو و ماندگار را در اذهان به یادگار گذاشته و فرصتی برای بسط نشاط و شادابی عمومی و معرفی تاریخ، هویت و فرهنگ این سرزمین پاک باشد.

رییس فدراسیون کاراته کشور نیز در این مراسم گفت: به نمایندگی از طرف جامعه کاراته ایران مراتب تاسف و تاثر عمیق خود و جامعه کاراته ایران را در خصوص حادثه دلخراش غرق شدن کشتی مسافربری کره جنوبی را که منجر به جان باختن تعدادی از شهروندان از جمله نوجوانان و جوانان دانش آموز کره جنوبی شد به ملت کره جنوبی، جامعه کاراته و تیم ملی کاراته این کشور که در این رقابتها حضور دارند، ابراز می دارم و از خداوند متعال برای خانواده قربانیان این حادثه دلخراش صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

علیرضا سمندر اظهار کرد: فدراسیون جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که پنجمین دوره مسابقات بین المللی بستر مناسبی برای شکوفایی استعدادها، تحکیم دوستی و فضایی برای تعمیق غنای فرهنگی و فنی کاراته خواهد بود و با همین نیت نیز این دوره از مسابقات بین المللی را برگزار کرده است و امیدوارم که تمامی دوستان عزیز حاضر در این مسابقات با خاطره ای خوش این مسابقات را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: جا دارد از تمامی تلاش و اهتمام و کوشش دست اندرکاران برگزاری این مسابقات خصوصاً استاندار آذربایجان غربی و همچنین مدیران استانی، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، هیات کاراته استان و تمامی عزیزانی که در راه برگزاری این مسابقات تلاش می کنند، تشکر کنم.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در ادامه این مراسم گفت: به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش استان مقدم شما ورزشکاران، مربیان، داوران و میهمانان شرکت کننده در پنجمین دوره مسابقات بین المللی کاراته را به جمهوری اسلامی ایران و استان گرامی داشته و گرمترین درودهای خود را تقدیم تان می کنم.

 

علی خلیلی گفت: سرزمین ایران مهد تمدنهای بزرگ با پیشینه ای بسیار روشن و درخشان است که افق های تابناک آن بر گستره جهان تبلور یافته و استان آذربایجان غربی نیز با مردمانی غیور، خونگرم و مهربان و برخوردار از غنای فرهنگی بالا که برگرفته از ارزشهای ناب اسلامی است، همواره خاستگاه ظهور نام آوران و دلیرمردان غیور در عرصه های مختلف، اجتماعی ، فرهنگی، علمی و ورزشی بوده است.

وی افزود: مسابقات ورزشی یکی از مهمترین ابزارهای تقویت دوستی و برادری ملت ها و ایجاد فضای لازم برای تامین شادابی و نشاط و سلامتی روح و جسم انسان است و می تواند عرصه ای برای تعاملات سازنده و گسترش صلح و برادری و مهرورزی در عرصه بین الملل باشد.

پنجمین دوره مسابقات بین المللی ارومیه با برگزاری مراسم افتتاحیه در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه گشایش یافته و طی روزهای 18 و 19 اردیبهشت در حال برگزاری است.

در این مسابقات تیم هایی از کشورهای کره جنوبی، هنگ کنگ، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق، تیم ملی ایران و تیم های کاراته منتخب استانهای کشور حضور دارند.

600 ورزشکار، عوامل اجرایی، مربی، سرپرست و داور به مدت دو روز در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه در این پیکارها حضور دارند.

در این مسابقات 30 داور ارشد داخلی و 10 داور خارجی حضور دارند و امر قضاوت این دوره از رقابتها را بر عهده گرفته اند.

Print
775 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان