• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اجتماع بزرگ حسینیون در ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اجتماع بزرگ حسینیون در ارومیه

همزمان با سومین روز شهادت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، اجتماع بزرگ حسینیون  در ارومیه  برگزار شد.

امروز یکشنبه ۸ مرداد ماه مصادف با ۱۲ محرم ۱۴۴۵ و همزمان با سومین روز شهادت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام؛ عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با حضور گسترده در خیابان شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب اجتماع بزرگ حسینیون ارومیه در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)  و یاران باوفایش عزاداری کردند.

در این اجتماع بزرگ حسینیون؛ اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلانشهر ارومیه، مسئولان استانی و شهری، اقشار مختلف مردم و هیئت‌های عزاداری با نوای مداحان خوش‌الحان اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش سوگواری و سینه‌زنی کردند و اشک ماتم ریختند و با دادن شعارهای لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا ابوالفضل(ع) عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و حضرت عباس علیه السلام ابراز کردند.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مجتهد شبستری در خصوص قیام امام حسین(ع) بخشی از این اجتماع بزرگ را به خود اختصاص داد همچنین علم گردانی پرچم‌های منقش به اهل بیت عصمت و طهارت فضایی معنوی به این مراسم بخشیده بود.

صدا و سیما مرکز استان آذربایجان‌غربی نیز حضور پرشور امروز مردم در اجتماع بزرگ حسینیون را بصورت زنده به تصویر کشید.

طبق برنامه‌ریزی‌ها و همزمان با اجتماع بزرگ حسینیون، چند موکب مستقر در خیابان شهید حاج قاسم سلیمانی با پخش آب و چای به عزاداران حسینی خدمت‌رسانی کردند و در پایان این اجتماع  غذای گرم در بین عزاداران توزیع شد.

اجتماع بزرگ حسینیون ارومیه به همت شهرداری کلانشهر ارومیه برگزار شد و از چند روز گذشته آماده‌سازی محل اجتماع همچون فضاسازی محیطی، نصب جایگاه همچنین اعمال محدودیت‌های ترافیکی انجام شد تا این اجتماع به نحو مطلوب برگزار شود.

Print
220 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان