• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

احیاء دروازه‌های تاریخی شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

احیاء دروازه‌های تاریخی شهر ارومیه

برخی از موارد مطرح شده در پیشبرد طرح احیاء دروازه‌های تاریخی شهر ارومیه طی جلسه‌ای در سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش امور ارتباطات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه، علی وطن‌خواه معاون سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه بیان کرد: پیرو سلسله جلسات پژوهشی و به منظور بررسی دروازه‌های تاریخی شهر ارومیه و با توجه به اطلاعات و تصاویر به جا مانده از دوره‌های تاریخی، موقعیت مکانی دروازه یوردشاه ارومیه در محدوده میدان انقلاب و ابتدای خیابان امام خمینی (ره) تدقیق شد.

وی اظهار کرد: در این جلسه با رویکردهای متنوع احیاء دروازه مذکور و با رعایت اصول، معماری شهرسازی و بافت زمینه ای آن مورد بررسی اعضاء قرار گرفت.

وطن‌خواه با اشاره به لزوم توجه به احیاء و حفظ تاریخ شهر ارومیه، عنوان کرد: اجرای اینگونه طرحها علاوه بر احیاء بافت تاریخی و فرهنگی شهر میتواند باعث جذب صنعت گردشگری و  رونق اقتصادی نیز شود.

شایان ذکر است این طرح به همت سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه و با همفکری و همراهی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، دانشکده معماری، شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ارومیه، بنیاد ایران شناسی شعبه  آذربایجان‌غربی، اساتید دانشگاهی و پژوهشگران حوزه تاریخ شهر ارومیه بطور مستمر در حال بررسی است.
 

Print
40 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان