• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ارومیه و طرابوزان خواهر خوانده می‌شوند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ارومیه و طرابوزان خواهر خوانده می‌شوند

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه نیز در این دیدار با بیان اینکه شهر ارومیه با کشور ترکیه در موارد مختلف فرهنگی و اجتماعی قرابت دارد، گفت: ارتبا ط با کشور ترکیه و شهر‌های آن مانند طرابوزان باعت توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی هر دوکشور ایران و ترکیه می‌شود.

وی با اعلام رایزنی برای عقد قرارداد خواهرخواندگی ارومیه با شهر طرابوزان ترکیه ، بیان کرد: با این قراداد شهرداری ارومیه می‌تواند با شهرطرابوزان ترکیه تعاملات گردشگری، مبلمان شهری و فرهنگی داشته باشد.

شهردار ارومیه با اشاره به برقراری ارتباط در زمینه گردشگری، عنوان کرد: برای تحقق این مهم باید زیر ساخت هوایی مابین دوشهر ایجاد شود.

 رضا باغبان، سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر طرابوزان ترکیه با بیان اینکه شهر طرابوزان ترکیه و شهر ارومیه از ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های گردشگری، فرهنگی و خدماتی برخوردار است، تاکید کرد: تبادل این ظرفیت‌ها با برقراری ارتباط‌های مستمر و مداوم منجر به توسعه و رونق اقتصادی هر دوشهرمذکور می‌شود.

وی با اعلام اینکه شهر طرابوزان ترکیه در زمینه ورزش‌های انفرادی حایز رتبه‌های بر‌تر بین المللی است،گفت: شهر ارومیه با برقراری ارتباط با این شهر می تواند از فرصت‌های ورزش‌های انفرادی استفاده کند.

سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر طرابوزان ترکیه با تاکید بر اینکه نباید ارتباط‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری فقط در قالب نمادین باشد، تصریح کرد: باید از مزایای همجواری با کشور ترکیه به صورت مستمر و مداوم بهره برد.

Print
1062 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان