• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

استاندار آذربایجان غربی : پروژه میدان امام (ره)محرک بهبود بافت فرسوده ارومیه است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

استاندار آذربایجان غربی : پروژه میدان امام (ره)محرک بهبود بافت فرسوده ارومیه است

سعادت در دیدار با سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ارومیه افزود: باید ساز و کارهای لازم برای بهبود وضعیت میدان امام ارومیه اندیشیده شود چراکه این منطقه، نقش محوری در نوسازی بافت فرسوده شهری دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری ارومیه و سازمان ملی زمین و مسکن روند اجرای کارها در این محل سریعتر شود.

وی با ارائه سیر تاریخی در راستای عمران و آبادانی میدان امام ارومیه، ادامه داد: از چندین سال گذشته، برنامه ریزی های خوبی برای اجرا در این میدان اندیشیده شده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: می توان با همفکری، تعامل و مشارکت گسترده، جلوه این بافت مرکزی فرسوده شهری را بهبود بخشید.

وی در ادامه با اشاره به مشکل فاضلاب شهرک گلمان ارومیه، اظهار کرد: فاضلاب این شهرک نیازمند اعتبارات بسیار زیاد است که امید است با همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری استان و اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی این پروژه با سرعت بیشتری اجرایی شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری استان دو سناریو برای اجرا در این شهرک دارد که ساخت تصفیه خانه مجزا و یا انتقال به تصفیه خانه مرکزی ارومیه این دو سناریو می باشند که باید بهترین نوع آن برای اجرا در راستای خدمت رسانی به مردم انتخاب شود.

سعادت گفت: خدمت رسانی به مردم و کاهش مشکلات آنها در شهرک گلمان بسیار مهم است و در این راستا باید تمام اهتمام خود را بکار گیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نيز در اين ديدار گفت: عمران سریع میدان امام (ره)ارومیه دغدغه اصلی این سازمان است که امیدواریم با همکاری شهرداری ارومیه به این هدف دست یابیم.

سید محمد پژمان در دیدار با استاندار آذربایجان غربی و شهردار ارومیه که برای حل و فصل مشکلات میدان امام (ره) ارومیه برگزار شد، افزود: بهبود وضعیت میدان امام ارومیه نیازمند تعامل، همفکری و همکاری بخش های مختلف است که امیدواریم با ایجاد این تعامل، میدان امام (ره) ارومیه وضعیت مناسبی به خود بگیرد.

وی اضافه کرد: ما اهتمام ویژه ای برای حل و فصل مشکلات در خصوص این طرح مهم شهری ارومیه داریم.

وی اظهار کرد: با توافق طرفین می توان ادامه کار در میدان امام (ره) ارومیه را به شهرداری ارومیه سپرد تا روند فعالیتی در این میدان سرعت بیشتری پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: استفاده از پیمانکاران و سرمایه گذاران در اجرای طرح های عمرانی در میدان امام ارومیه بسیار مهم است که امیدواریم شهرداری ارومیه نیز به این امر اهتمام کرده و سرعت بیشتری به اجرای این طرح بدهد.

پژمان در ادامه با اشاره به اینکه، امروزه در شهرهای مختلف جهان، تصفیه خانه های کوچک برای تصفیه پساب احداث می شود، مشکل فاضلاب گلمان ارومیه را از این طریق قابل حل دانست و افزود: این تصفیه خانه ها با فناوری های جدید فاقد بوی خاصی هستند و باید ما نیز به این سمت حرکت کنیم تا از احداث خطوط انتقال طولانی بپرهیزیم.

وی گفت: ساکنان منطقه گلمان و اطراف آن نیز مطمئن باشند که مشکلی در خصوص بوی متصاعد شده از تصفیه خانه وجود ندارد و این امر با فناوری های نوین قابل پیشگیری است.

وی در خصوص پروژه ابوذر نیز قول مساعد داد تا از طریق وزارت راه و شهرسازی، مقدمات تسریع در اجرای این پروژه فراهم شود.

Print
1103 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان