• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

استفاده از توان سازمان های مردم نهاد (NGO) درارتقاء توانمندی زنان استان
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

استفاده از توان سازمان های مردم نهاد (NGO) درارتقاء توانمندی زنان استان

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، لطیفه مبین در پنجمین نشست مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی در شهر سلماس با اشاره به راه اندازی مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی با 23 نفرعضو زن در دوره چهارم شوار، بیان کرد: این مجمع با هدف حل مشکلات زنان و با ارائه طرح های و برنامه هایی درباره تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء توانمندی زنان، برنامه هایی در جهت پر کردن اوقات فراغت و ایجاد برنامه های برای اصلاح شیوه و سبک زندگی تشکیل یافت.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی اولین استان کشور در تشکیل مجمع مشورتی بانوان در دوره چهارم بعلت عضویت زیاد زنان در شورای اسلامی شهرها بود.

مبین ادامه داد: طرح سند تحکیم بنیان خانواده جهت بهره برداری درشهرهای استان ، طرح ضرورت الزام شهرداری به تشکیل واحد بانوان در شهرداری ها، طرح نقش فرهنگی بانوان در ایجاد شهر سالم و با نشاط با محوریت شعار شهر ما خانه ما وطرح ارتقاء توانمندی زنان و الزام شهرداری ها به تسهیل گری، حمایت وتوسعه صنایع دستی و همچنین الزام آنها به تشکیل ستاد توسعه جمیعت از جمله طرح های مطرح شده در مجمع از مدت زمان راه اندازی آن است .

وی با بیان اینکه باید زنان به ویژه زنان بدسرپرست و بی سرپرست را توانمند و برمهارت ها آنها افزود، اظهار کرد: توانمندسازی زنان و رفع خلاء و کاستی ها زنانی که چه در سطح جامعه شاغل و چه در خانواده ایفای نقش و مسئولیت دارند، از وظایف اصلی مدیریت شهری است.

  رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اینک 70 درصد صنایع دستی توسط زنان ساخته می شوند، گفت: باید مدیریت شهری به این مهم توجه کند و در راستای ارتقاء توانمندی زنان به مقوله صنایع دستی ساخته شده توسط زنان توجه کند چرا که اکنون این مهم با توجه به تاثیر آن در رشد اقتصادی شهرها مورد غفلت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد:  استفاده از توان و ظرفیت سازمان های مردم نهاد در احیای صنایع دستی بسیار مهم است.

مبین ارتقاء توانمندی زنان درارتقاء تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری ازبروز آسیبهای اجتماعی موثر دانست و گفت: توانمند کردن زنان رشد و توسعه شهرها را ارمغان می آورد.

وی در ادامه با اشاره به طرح این موضوع توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی که « انتخاب شهردار نباید از این پس توسط شورا ی اسلامی شهرها صورت گیرد»، گفت: این موضوع جایگاه شورا را تعضیف خواهد کرد، شورایی که از زمان تشکیل تاکنون توسعه و رشد شهرها را باعث شده اند.

رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی ادامه داد: بر مبنای قانون اولین وظیفه شورا انتخاب شهردار است و انتخاب شهردار توسط شورا یعنی انتخاب شهردار توسط مردم .

وی با اشاره به این گفته یکی از نمایندگان مجلس که« شوراها نه تنها باری از دوش شهرها بر نمی دارند بلکه باری بر دوش شهرها می گذارند» ، گفت: نمایندگان مجلس نباید جایگاه شورا را تعضیف کنند بلکه باید این جایگاه را حفظ وحامی شورا باشند.

مبین خاطر نشان کرد: باید نماینگان مجلس اهمیت شوراها در توسعه شهرها را بیش از پیش بررسی کنند چرا که این موضوع مطرح شده به هیج وجه به نفع شورا ها و شهرداریها نخواهد بود.

Print
1024 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان