• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

استقبال از طرح مهر همراه با پاکسازی و شست و شوی مدارس
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

استقبال از طرح مهر همراه با پاکسازی و شست و شوی مدارس

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: در راستای  اجرای شایسته و هدفمند طرح استقبال از مهر اقدامات لازم از قبیل پاکسازی، نظافت و شست و شو در کلیه مدارس مناطق ۵گانه انجام شد.

هادی بصاری با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه به منظور استقبال از ماه مهر همانند سنوات قبل اقدام به نظافت مدارس، شست و شوی مدارس، المان‌های شهری و مسیرها و جداول منتهی به مدارس کرده است.

وی با اشاره به تداوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان با محوریت تفکیک از مبدا در مدارس، اظهار کرد: مدیریت پسماند به ویژه تفکیک از مبدا نیز از اساسی‌ترین مقوله‌ها و دغدغه‌های سازمان مدیریت پسماند و دوستداران محیط زیست و زمین است و کاهش تولید پسماند اولین قدم در مدیریت پسماند و یکی از راه‌های کاهش، تفکیک پسماند از مبدا است که این موضوع جهت اجرایی‌شدن نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: تفکیک پسماند از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود و دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی از جمله مهمترین جامعه هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی مقوله‌های تفکیک از مبدا هستند.

 وی افزود: کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان مدارس از سوی اداره تفکیک از مبدا سازمان برگزار می‌شود و در پایان کارگاه نیز دفاتر و بروشورهای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود.

Print
6 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان