• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

استقرار ایستگاه های سیار موتوری آتش نشانی در سطح شهر
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

استقرار ایستگاه های سیار موتوری آتش نشانی در سطح شهر

«ابراهیم شاد قوشچی» با بیان این که تماس های مزاحم یکی از موانع در انجام هر چه صحیح تر و سریعتر وظایف پرسنلی آتش نشانی می شود، بیان کرد: متاسفانه با این تماس های غیر ضروری و مزاحم بیش از 50 درصد از وقت کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه صرف پاسخگویی به این گونه تماس های می شود.

وی با اعلام اینکه هم اینک میانگین زمان رسیدن ماموران آتش نشانی به محل عملیات در داخل شهر 5 دقیقه و در خارج از شهر 9 دقیقه است، تاکید کرد: از جمله مولفه های کاهش مزاحمت های تلفنی و غیر ضروری آموزش عمومی ، آموزش دانش آموزان و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق رسانه های عمومی عنوان کرد.

ابراهیم شاد قوشچی یاد آور شد: امید است بافرهنگ سازی مناسب، تعداد این تماس های غیر ضروری و مزاحم کاهش یاید چرا که هر دقیقه و ثانیه در عملیات امداد و نجات و اطفا ء حریق حایز اهمیت فراوان و حیاتی است.

وی با بیان اینکه برابر با استاندارد های موجود به ازای هر هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی باید در شهراحداث شود، ابراز کرد: هم اینک در جهت توسعه7 ایستگاه آتش نشانی شهرداری ارومیه دو ایستگاه در شهرک گلمان و خیابان البرز و استقرار ایستگاه های سیار موتوری در سطح شهردر حال راه اندازی است.

شاد قوشچی گفت: از جمله مشکلات سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه در راستای توسعه ایستگاه های آتش نشانی کمبو د اعتبار و نیروی انسانی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: آموزش نیرو ها ی درون سازمانی ، احداث ایستگاه های جدید بکارگیری نیرو های متخصص، جذب آتش نشان دواطلب و آموزش آخرین متد های آتش نشانی در جهت رسیدن به استاندارد های جهانی در این سازمان ضروری است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه ادامه داد: سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه در جهت آموزش فرهنگ ایمنی کلاسهای مختلف آموزشی تشکیل می دهد که از جمله آن آموزش همگانی استفاده علمی از کپسول های آتش نشانی در پارک ها ، محلات و دعوت از کلیه سازمان ها و ارگان ها جهت شرکت در دوره های آموزشی است.

وی بالا بردن سطح ایمنی در ارومیه ، تکمیل ایستگاه های در حال احداث و تلاش برای احداث ایستگاه های جدید، خرید ماشین آلات،  تسریع و تکریم ارباب رجوع، هماهنگی با سازمان نظام مهندسی در جهت عدم اعطای مجوز به ساختمانهای بدون تجهیزات ایمنی را از برنامه های آتی سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه عنوان کرد.


Print
650 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان