• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

انجام عمليات يخ آب زمستانه برای مبارزه غیر شیمیایی با آفات درختان ارومیه
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

انجام عمليات يخ آب زمستانه برای مبارزه غیر شیمیایی با آفات درختان ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ علی شایگان در مور عمليات يخ آب زمستانی  اظهار کرد:  مبارزه بيولوژيكی  با هدف حفظ نباتات و به صورت جاری کردن آب پای درختان و درختچه ها در دمای سرد  انجام می گیرد، که با این روش  امكان یخ زدن سطح خاک فراهم شده و مانع از تنفس كرم ها و آفات می شود.

وی با بیان اینکه به منظور کارآمد کردن یخ آب زمستانی،  ابتدا عملیات کند وکوب در پای درختان و هوادهی ریشه ها انجام می گیرد، تصریح کرد:  این عملیات  منجر به از بین رفتن لارو، شفیره و حشره کامل برخی از آفات به ويژه كرم سفيد و نیز كاهش سمپاشی در ساير فصول سال می شود.

شایگان ادامه داد: اين امرهمچنین باعث كاهش آلودگی محيط زيست و عدم آسيب به حشرات مفيد می شود.

وی از شروع ثبت نام درخواست های مردمی درقالب عمليات هرس زمستانی درختان و درختچه ها سطح شهر ارومیه خبر داد و گفت:  در اين راستا سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اروميه در نظر دارد با توجه به فرا رسيدن فصل زمستان، هرس درختان و درختچه ها را كه امری کاملا تخصصی و فنی است، اجرا کند .

 مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر برخی از شهرها بدلیل عدم آگاهی از این موضوع ، درختان کهنسال را که طی سالهای متمادی با زحمت و هزینه های فراوان به اندازه قابل توجهی رشد نموده ،با هرس غیر اصولی بخش عمده ای از تاج درختان را از بین برده و شکل نازیبایی را از آنها ایجاد می کند.

Print
1212 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان