• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

باغ شهر ارومیه, مقصدی برای گردشگری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

باغ شهر ارومیه, مقصدی برای گردشگری

شهردار ارومیه گفت : به تعبیر قرآن کریم «عید» روزی است که در آن, مائده و برکت آسمانی از سوی خداوند متعال بر بندگانش نازل می گردد تا نشانه ای بر رحمانیت الهی و همچنین فرصتی دیگر برای ایجاد ارتباط با خدا و ذکر یاد او در دل ها و زبان ها باشد.

محمد حضرت پور افزود : تقارن نوروز سال 1393 با ایام شهادت و عزاداری بی بی دو عالم حضرت فاطمه صدیقه (س) بیش از گذشته موجبات درک عظمت الهی و تدبر و تفکر در کلام اولیای الهی را فراهم آورده است, چرا که نور امید با پرتویی از تحول طبیعت بر دل مومنان میتابد که خلق کننده برترین امیدهاست.

وی ادامه داد : ارومیه شهری است که زیبایی طبیعت با صفایش چشم ها را می نوازد و روح را می آراید, در میهمان نوازی و گشاده رویی مردمانش زبانزد خاص و عام اند, نگین آذربایجان شهری است که مالک همه زیبایی هاست, سرزمین هفت آسمان، هشت بهشت, دیار مجاهد نستوه شیخ غلامرضا حسنی, سرداران و شهدای نامی چون باکری ها و امینی ها, سرزمین ذخایر پایان ناپذیر برای اسلام و انقلاب و ایران, منبع تولید علم و معرفت دینی با علما و دانشمندانی چون قریشی ها, قره باغی ها, صاحب الزمانی ها, شهر معطر به گل و بیدمشک, شهر کام های شیرین از نقل و حلوا, سیب و انگور. مهد هنر و هنرپروری با هنرمندانی خوش ذوق و خوش قریحه, شهر شعرای نامدار و شیرین زبان چون دده کاتب, ادیب الشعرا, افشار اورموی, شهر نغمه های اصیل و مهد هنر عاشیقی, شهر عاشیق درویش, عاشیق بولوت, عاشیق دهقان, شهر مساجد و بناهای کهن به قدمت تاریخ همچون مسجد جامع, مسجد سردار, سه گنبد, کلیسای مارسرگیز, خانه انصاری, شهر تفرجگاه های زیبا و کم نظیری چون بند, سیرداغی, دره شهدا, خان دره و...

حضرت پور خاطرنشان کرد: مردم خونگرم ارومیه در کنار دستگاه های اجرایی زیربط ضمن احترام به شئونات ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) بار دیگر آماده میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی گردیده اند.

شهردار ارومیه در خاتمه گفت : امیدوارم گردشگران گرامی روزهای به یاد ماندنی را در باغ شهر ارومیه, این شهر نور و لاله های زیبا,تجربه کرده و خاطرات خوشی را در ذهن خود ثبت نمایند.















 

 

Print
1460 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان