• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

با حضور استاندار آذربایجان غربی: محمد حضرت پور، بودجه پیشنهادی سال 93 شهرداری ارومیه را تقدیم شورای اسلامی شهر کرد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

با حضور استاندار آذربایجان غربی: محمد حضرت پور، بودجه پیشنهادی سال 93 شهرداری ارومیه را تقدیم شورای اسلامی شهر کرد

در مراسمی که عصر روز دوشنبه 23/10/92 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد، بودجه 1000 میلیارد تومانی شهرداری ارومیه تحویل پرویز جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه داده شد.

در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در آغاز جلسه ضمن خیر مقدم به استاندار آذربایجان غربی و هیئت همراه و تبریک هفته وحدت گفت: شورای اسلامی شهر ارومیه در راستای اجرای سیاست های کلی سعی در خدمات رسانی بهینه و مفید به شهروندان نموده است.

وی در بخشی از سخنانش اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه در جهت اجرای مصوبات کلی سعی در تقسیم برابر و یکسان امکانات شهرداری در تمام نقاط شهر به خصوص نقاط محروم نموده است و این نشان از توجه ویژه به بخش بافت های فرسوده است.

پرویز جلیلی همچنین شهردار ارومیه را یک فرد خدمتگزار عنوان نمود و گفت: شهردار ارومیه یک فرد خدمتگزار و خستگی ناپذیر است و در طول خدمت در شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه خدمات ارزنده ای را از خود نشان داده است و همیشه سعی نموده در راه خدمت صادقانه به مردم و دوری از هر گونه سیاسی بازی قدم بردارد که جا دارد از زحمات و تلاش های این مرد تلاشگر و مجموعه شهرداری ارومیه تشکر نمایم.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نگاه دولت امید و تدبیر را یک نگاه کلی و مثبت به همه زمینه ها دانست و اذعان داشت: دولت امید و تدبیر با یک نگاه همه جانبه پا به عرصه میدان گذاشته و با اجرای طرح های کلی سعی در پیشرفت کشور و استان ها است.

وی از توجهات خاص استاندار آذربایجان غربی به مقوله پروژه های شهری و فرهنگی قدردانی نمود و افزود: بنده جا دارد از استاندار آذربایجان غربی در راستای توجهات خاص به پیشرفت شهرها به خصوص شهر ارومیه تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم بتوانیم در سال 93 با استفاده از تدابیر و تجربیات استاندار محترم آذربایجان غربی و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه بتوانیم شهر ارومیه را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه در ادامه جلسه گفت: شهرداری ارومیه با توجه به سیاست های ابلاغی شورای اسلامی شهر ارومیه در بودجه سال 93 سعی نموده است تمام این موارد را رعایت کند.

وی اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام، تکمیل رینگ کمربندی اول ارومیه با احداث 6 زیرگذر و شروع عملیات میدان آذربایجان، ورودی اول جاده سرو، افزایش سرانه فضای سبز شهروندان ارومیه و افزایش دو متری سرانه فضای سبز بافت فرسوده، نگاه ویژه به مبلمان شهری و نورپردازی و زیباسازی شهری را از مهمترین برنامه های کاری شهرداری ارومیه در سال 93 عنوان نمود.

محمد حضرت پور در ادامه سخنانش، تعریض کوچه های با عرض کمتر از 10 متر به قطر 100 متر، توسعه ناوگان حمل و نقل شهری، اجرائی شدن خط BRT و شروع مطالعات تراموا، شروع عملیات اجرایی رینگ دوم کمربندی، جذب حداقل 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و خارجی، توسعه ورزشگاه های محله ای با اولویت محلات کمتر توسعه یافته، ساماندهی ورودی های شهر، آسفالت معابر خاکی به میزان حداقل یک میلیون و 500 هزار متر مربع، جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، اتمام عملیات پیاده رو سازی در داخل رینگ اول و خیابان های اصلی، اجرای یک چهارم بودجه 1000 میلیارد تومانی صرف اراضی چسبیده به محدوده قانونی شهر، نظر سنجی از افکار عمومی جهت ارائه پیشنهادات و پیشبرد شهر ارومیه و تلاش برای گسترش شهر را از دیگر برنامه های شهرداری ارومیه در سال 93 عنوان نمود.

شهردار ارومیه در ادامه سخنانش از توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی به مدیریت شهری تشکر نمود و نگاه استاندار را یک نگاه مثبت دانست.

وی در این جلسه گفت: کل بودجه شهرداری ارومیه در سال 93، هزار میلیارد تومان می باشد که 850 میلیارد تومان آن در بخش عمران از جمله مطالعات شهرسازی، بودجه های عمرانی مناطق 4گانه شهرداری ارومیه، یارانه عمرانی سازمانهای تابعه، آزادسازی املاک، خرید اراضی چسبیده به محدوده قانونی شهر و اجرای طرح های معاونت عمرانی و 150 میلیارد تومان آن نیز صرف هزینه های جاری شامل خدمات شهری، خدمات اداری و هزینه های خالص جاری سازمان ها خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت گفت: زمینه سازی برای حضور سرمایه گزاران و توجه به نوسازی بافت فرسوده شهری از مهمترین اولویت های شهرداری ارومیه در سال 93 قرار گیرد.

قربانعلی سعادت در این جلسه با اشاره به بودجه سال 93 شهرداری ارومیه اظهار داشت: رعایت عدالت محوری، جلوگیری از تراکم فروش و تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بافت فرسوده شهری از نکاتی است که شورای اسلامی شهر ارومیه در تصویب بودجه سال 93 باید آنها را لحاظ نماید.

وی همچنین با بیان اینکه باید از توسعه بی رویه شهرها جلوگیری نمود افزود: توجه به توسعه درون شهرها و تأمین زیربناهای لازم برای توسعه و آبادانی، باید در دستور کار مدیران شهری قرار گیرد چرا که توسعه بی رویه شهرها به همراه گسترش حاشیه نشینی، تبلیغات اجتماعی منفی زیادی را به دنبال دارد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گسترش تبعیض طبقاتی از پیامدهای منفی تراکم فروش در شهرهاست ادامه داد: طرح های جامع و تفضیلی شهری باید طوری طراحی و تدوین شوند که هم جلوی تراکم فروش در شهرها گرفته شود و هم برای توانمند سازی شهروندان مناطق محروم و کم برخوردار شهر برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی علاقمند سرمایه گذاری در شهر ارومیه بعنوان یکی از قطب های گردشگری هستند لذا از مجموعه مدیریت شهری انتظار دارم در جهت رفع موانع سرمایه گذاری و تعامل بیش از پیش با سرمایه گذاران اقدامات لازم را انجام دهد.
















Print
1438 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان