• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

برگزاری اولین کارگاه تخصصی سرمایه گذاری ها در شهرداریها در شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

برگزاری اولین کارگاه تخصصی سرمایه گذاری ها در شهرداریها در شهر ارومیه

در آغاز نشست مهندس داداش زاده ، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان غربی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان گفت: امروز سرمایه گذاری در شهرها یکی از مهمترین بخش های توسعه شهری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بودجه شهرداری ها اظهار داشت: 60 درصد از بودجه کلی شهرداری ها از بخش بودجه سرمایه گذاری و مدیریت شهری تأمین می شود که با مدیریت صحیح می توان این بودجه را محقق نموده و در کنار دولت کمک حال بزرگی برای توسعه شهرها می شود و به نظر ما، امروز شهرداریها باید به فکر درآمد پایدار از طریق جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی باشند.

مهندس داداش زاده در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در پروژه های شهری گفت: عصر عوارض به اتمام رسیده و اگر می خواهیم با توجه به پیشرفت های دنیا رقابت کنیم باید به فکر مشارکت دادن مردم در امر پروژه های شهری باشیم و این امر محقق نخواهد شد مگر با جلوگیری از برخوردها و سلیقه های شخصی، ترمیم و دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی.

در ادامه نشست دکتر بهادری معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: در ترسیم سند چشم انداز توسعه نظام و نیز سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی، بر اصل سرمایه گذاری به عنوان محور توسعه شهری تأکید شده و همه مسئولان مکلف به حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بی تردید تمام نتایج و مظاهر مطلوب اقتصادی مانند افزایش اشتغال، ارتقای کمیت و کیفیت تولید کالا و خدمات و رفاه و استاندارد زندگی و افزایش صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر، تنها از طریق افزایش کمیت و ارتقای کیفیت سرمایه گذاری حاصل می شود.

دکتر بهادری در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: امروز شهرداری ها نیز در راستای تحقق اهداف و رسالت های خویش بدون تکیه بر سرمایه گذاری بخش خصوصی قادر به اداره مطلوب شهر و اجرای طرح های زیربنایی نیستند و نمی توانند انتظارات و مطالبات روز افزون شهروندان را با منابع محدود داخلی جوابگو باشند و ناگزیرند از سرمایه گذاری بخش خصوصی که محور و اساس توسعه پایدار شهرداری می باشد استفاده نمایند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم سرمایه های بخش خصوصی به دیگر استان ها انتقال یابند، گفت: استان آذربایجان غربی تمام ظرفیت ها و پتانسیل های مربوط به جذب سرمایه گذار در تمام حوزه های شهری را دارد و از این حیث جز نادر استان های کشور می باشد و از شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها، مدیران دستگاه های اجرایی انتظار می رود با اتخاذ تدابیر مناسب ضمن جلوگیری از خروج و انتقال سرمایه های بخش خصوصی به دیگر استان ها و کشورها، زمینه را برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم نمایند.

محمد حضرت پور، شهردار ارومیه نیز در این نشست گفت: ارومیه، شهری است با پیشینه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و قابلیت های جهانشمول به لحاظ عملکرد شهری است و منطقه ای در سطح کلان اقتصادی، خواستگاه ادیان، اقوام، ارتباطات و اجتماعات و میزبان مهربانی ها، دلگرمی ها، سرمایه گذاریهاست.

شهردار ارومیه در ادامه سخنانش افزود: اگر امروز شاهد پیشرفت و توسعه شهر ارومیه هستیم همگی مدیون حمایت ها و همدلی مسئولین استانی شورای اسلامی شهر، شهرداری ارومیه و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: اینجانب جا دارد از  حسن اعتماد و سرمایه گذاری های صورت گرفته شرکت های داخلی و خارجی در چند سال اخیر در شهر ارومیه تشکر و قدردانی نمایم و از اینکه توفیق خدمتگزاری و انجام وظیفه در کلانشهر ارومیه نصیب اینجانب و همکاران محترم این خانواده بزرگ گردیده، خداوند بزرگ و منان را شاکر بوده و امیدوارم اینجانب و همکاران محترم در شهرداری ارومیه و شهرداریهای استان در راه خدمتگزاری توانسته باشیم و با ارتقاء سطح رضایتمندی شهروندان و ایجاد تغییر در نگرش، برنامه ریزی و توجه به پیشرفت اصولی و معاصر سازی مدیریت شهری و فراخوان جذب متفکران و سرمایه گذاران توانمند در توسعه و آبادانی بخشی از این مرز و بوم گامی برداریم.

در ادامه نشست، خاتمی، مدیر سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری ارومیه با اشاره به نقش مهم سرمایه گذاری در شهرها به بیان فعالیت ها و عملکرد خود در بخش سرمایه گذاری پرداخت.

Print
1288 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان